کد خبر: 16543
A
احمد مازنی:

کلانشهرها نیازمند مدیریت متمرکز در بحران هستند / مدیریت اجتماعی و روانی جامعه از نوعی پراکندگی رنج می برد

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت غیرمتمرکزشهری درحادثه پلاسکو گفت: تمام شهرهای بیشتر از200 هزار نفر و کلانشهرها ی کشور نیازمند مدیریت متمرکز شهری در بحران ها هستند.

 کلانشهرها نیازمند مدیریت متمرکز در بحران هستند / مدیریت اجتماعی و روانی جامعه از نوعی پراکندگی رنج می برد

دیده بان ایران -  احمد مازنی روز سه شنبه درمراسم تجلیل از انجمن‌های علمی، موسسات غیردولتی و روانشناسان و مددکاران اجتماعی، مشاوران و روان‌پزشکان داوطلب درسانحه ساختمان پلاسکو، افزود: در بحران هایی مانند پلاسکو، کل افکار عمومی از نظر روانی نیاز به پشتیبانی دارد. 
وی اظهارکرد: متاسفانه مدیریت اجتماعی و روانی جامعه از نوعی پراکندگی رنج می برد و درحادثه پلاسکو، صدا و سیما و روزنامه‌ها برحسب جهت گیری سیاسی خود در این بحران مداخله کردند.
وی ادامه داد: حادثه پلاسکو در مردم یاسی در باره مدیریت شهری ایجاد کرد و نگران وضعیت بحران های بزرگ تر شدند.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما معتقد بودیم شاید عذرخواهی در این وضعیت، تاثیرگذار باشد اما این اتفاق نیفتاد.
مازنی با اشاره به طرح گزارش حادثه پلاسکو درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دراین گزارش مطرح شد که مدیریت غیرمتمرکز شهری یکی ازعوامل ایجاد کننده این بحران بود.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری ایجاد فرهنگ سازی، مدیریت متمرکز شهری و پرهیز از تصدی گری دولتی و واگذاری امور به مردم در جلوگیری از وضعیت بحرانی را دارد.

** حادثه پلاسکو صدای آتش نشانان از زیر آوارها 
غلامی رئیس اداره سلامت آتش نشانی تهران نیز در این مراسم گفت: حادثه پلاسکو، صدای آتش نشانانی بود که از زیر آوارها جوانه زد.
وی افزود: آتش نشانان هر روز با استرس ها و عوامل آسیب زای زیادی در ارتباط هستند اما آسیب های روانی مهم ترین آسیب آنان به شمار می رود.
وی اظهارکرد: درحادثه پلاسکو، روانشناسان در سه شیفت کاری به آسیب دیدگان خدمات مشاوره ای ارائه دادند و این خدمات هنوز ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه 4 شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.
آیین بدرقه، تشییع و خاکسپاری 16 آتش نشان شهید حادثه ساختمان پلاسکو، روز دوشنبه(11 بهمن) با حضور گسترده و باشکوه اقشارمختلف مردم و مسئولان در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار و پیکرهای شهدا در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بخاک سپرده شد. 

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر