کد خبر: 16849
A
تندگویان در گفتگو با دیده‌بان ایران:

شورای شهر تهران، شورای آقای چمران است و هرجور که بخواهد آنرا اداره می کند/ من ندیده ام که سازمان بازرسی جایی اعلام کند که اعضای شورای شهر ملکی نگرفته اند

شورای شهر تهران، شورای آقای چمران است و هرجور که بخواهد آنرا اداره می کند/ من ندیده ام که سازمان بازرسی جایی اعلام کند که اعضای شورای شهر ملکی نگرفته اند

شورای شهر تهران، شورای آقای چمران است و هرجور که بخواهد آنرا اداره می کند/ من ندیده ام که سازمان بازرسی جایی اعلام کند که اعضای شورای شهر ملکی نگرفته اند

 

دیده‌بان ایران _ محمود اکبری کیا: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت:" دادستانی اعلام کرده مسائل مطروحه در این پرونده در خصوص هیچ یک از اعضا شورا صحت ندارد." 

چمران همچنین در این نشست در واکنش به اینکه چرا نامه سازمان بازرسی درباره استخدام نجومی 4200 نفر در مترو، را از اعضای شورای شهر پنهان کرده‌اید؟ گفت: مگر همه نامه هایی که برای رئیس مجلس می رسد را برای همه اعضای مجلس می فرستند؟

چمران افزود: سازمان بازرسی در ارتباط با مترو، نامه به من می نویسد. من باید از شهردار توضیح بخواهم. نه اینکه به اعضای شورای شهر بنویسم. اگر نامه مالی باشد، برای کمیسیون برنامه بودجه می فرستم. اگر موضوع عمرانی باشد به کمیسیون مربوطه برای بهره برداری می نویسم. اعضای شورای شهر هیچ وظیفه ای ندارند، اگر قرار است مسایل را فاش کنند که سازمان بازرسی هم می تواند فاش کند.

 این اظهارات چمران واکنش‌هایی از سوی اعضاء شورای شهر به همراه داشت؛ محمد مهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره با اظهارات چمران گفت:  «من نمی دانم آقای چمران به استناد چه گزارشی گفته اند و سازمان بازرسی کجا این موضوع را اعلام کرده است که هیچ کدام از اعضاء ملکی نگرفته اند؛ با این نوع رفتار و گفتار که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، من هم می‌توانم ادعا کنم سازمان بازرسی اعلام کرده که همه اعضاء شورای شهر مقصر اند.»

وی ادامه داد: ایشان با این گونه مدل برخورد فقط فرار رو به جلو میکند و این اصلأ درست نیست.

تندگویان تصریح کرد: «ما کتبأ یا شفاهأ جایی ندیده و نشنیده ایم که سازمان بازرسی اعلام کرده باشد که اعضاء شورا ملکی نگرفتند و این مشکلی که آقای چمران است که ادعا‌های خود را از نهادهای دیگر عنوان می‌کند و کار خوبی هم نیست.»

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بخش دیگر صحبت های چمران اظهار داشت: مشکل ما در شورای شهر ساختار اجرایی و عملکرد شورا است که هیچ نوع روش مشخص و مدونی برای اداره آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: «این را قبلأ هم من چند بار اعلام کردم اینجا بیشتر شورای آقای چمران است تا شورای شهر و آقای چمران هر مدلی که تشخیص می‌دهد جلسات را اداره می‌کنند؛ این را دیگر خبرنگاران از نزدیک دیده اند.»

تندگویان ادامه داد: ایشان در یک موضوعی دلشان می‌خواهد 20 نفر از اعضاء صحبت می‌کند و یک موضوعی دلشان نمی خواهد و اجازه صحبت به یک نفر هم نمی‌دهند؛ یک روز 10 تذکر مطرح می‌شود و یک روز اصلأ تذکری مطرح نمی‌شود؛ یک روز نطق را اول انجام می‌دهند و یک روز نطق را وسط کار انجام می‌دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: واقعا هیچ نوع شاکله مشخص اجرایی ما در شورای شهر نداریم که بر مبنای آن بتوانیم قانون مداری کنیم.

وی به راه اندازی مرکز مطالعات شهری شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: «مرکز مطالعات شورا را چندین بار از روز اول شورا مطرح کردم که شورا به یک مرکز مطالعات تخصصی شهری نیاز دارد، مصوب هم شده اما چون ایشان شخصأ دلشان نمی خواهد اجرا شود مانع این مصوبه می شود. آقای چمران یک نفر را از شورایعالی استانها را به عنوان مدیر مرکز مطالعات معرفی کرده که گویا از قبل با ایشان همکاری داشته است. یعنی این یک نفر آدم، شده «مرکز مطالعات شورای شهرتهران» و همه چیز رو ایشان سلیقه ای اداره می‌کند و متاسفانه هیچ جایگاهی هم نیست تا ما که از مدل ریاست و عملکرد ایشان اقناع نمی‌شیم  به آن جایگاه اعتراض کنیم تا به شکایات ما رسیدگی شود.

تند گویان ادامه داد: این ضعف قوانین کشور ماست که در رابطه با نحوه مدیریت شورا‌ها وظیفه اعضاء شورا و جایگاه هیئت رئیسه دستورالعمل مشخصی نداریم که بتوان قانونمند عمل کرد.

این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: ایشان (چمران) با ما هیچ تفاوتی ندارد و عضو شورای شهر هستند و فقط ریاست یک جلسه را برعهده می‌گیرد و تنها مزیت آن مدیریت زمان است و هیچ فرقی در مکاتباتی که ندارد و با ما یکسان است و ما هم باید مکاتبات را داشته باشیم و ما هم باید در پیگیری‌هایی که انجام می‌شود؛ ورود کنیم.

وی تصریح کرد: «تشخصیص اینکه لوایح به کدام کمیسیون برود یا نرود! اصلأ با ایشان نیست و باید بر عهده خود اعضاء باشد و خودشان تصمیم بگیرند.»

محمد مهدی تنگویان با بیان اینکه متاسفانه ما دستور العمل اجرایی شورا ها را نداریم گفت: «در قانون کلیاتی مبنی بر اینکه چند جلسه باید در سال تشکیل شود و اعضاء چه تعداد باشد گفته شده است اما اینکه چه تعداد کمیسیون ها با چه روش و مدلی اداره شود اصلا اشاره ای نشده است و بنابراین  چون خلأ قانونی داریم آقای چمران به هر سلیقه و هر مدلی که دوست داشته باشند در شورای مدیریت می‌کنند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر