کد خبر: 17026
A
اصلاح طلبان شورای شهر:

شهردار تهران زمین سوخته به شهردار آینده تحویل خواهد داد!

اعضای فراکسیون اصلاح طلب شورای اسلامی شهر تهران امروز(دوشنبه) و در آخرین روزهای سال 95 با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد چهارمین دوره شورا و کارکردهای فراکسیون اصلاح طلبان، از اینکه نتوانستند دراین دوره نماینده واقعی شورا و مردم باشند، اظهار تاسف کرده و گفتند که شهردار تهران زمین سوخته ای را به شهردار آینده تحویل خواهد داد.

شهردار تهران زمین سوخته به شهردار آینده تحویل خواهد داد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این نشست با حضور احمد دنیامالی، محمد سالاری، عبدالحسین مختاباد، اسماعیل دوستی، محمدمهدی تندگویان، علی صابری، محمد حقانی، غلامرضا انصاری، احمد حکیمی پور ، ولی اله شجاع پوریان و فاطمه دانشور اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

دراین نشست که صبح امروز در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، احمد مسجدجامعی(به دلیل کسالت) و محسن سرخو(به دلیل برگزاری نشست در روز گذشته با خبرنگاران) 2 عضو دیگر فراکسیون اصلاح طلبان شورا حضور نداشتند.

*دنیامالی: متاسفانه در دوره چهارم نتوانستیم به معنای واقعی شورای شهر باشیم

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه ایت نشست از اینکه شورای دوره چهارم نتوانست به معنای واقعی، شورای شهر باشد اظهار تاسف کرد.

وی افزود: ما خیلی تلاش کردیم که نماینده شورای شهر و نه شهرداری، باشیم اما متاسفانه نتوانستیم نماینده واقعی شورای شهر باشیم.

وی گفت: گرچه مبنای سیاسی یک اصل نیست اما بدین معنا نیست که گرایش سیاسی نداشته باشیم.

* حقانی: همه سرمایه و زیرساخت های اصلی شهر تهران را مصرف کردیم

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران دراین نشست خبر گفت که همه سرمایه های شهر تهران را مصرف کرده و برای آیندگان چیزی باقی نگذاشتیم.

وی با بیان اینکه تنها راه حل ما اتکای به توان رسانه ها است افزود: تهران در حال کما و احتضار است و نمی توان آن را زنده کرد به شرطی که مدیران ما از کارشناسان و متخصصین بهره بگیرند.

* حکیمی پور: گزارش تحقیق و تفحص املاک نجومی به صحن شورا ارائه نشده است

احمد حکیمی پور یکی دیگر از اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران نیز در مورد سرنوشت پرونده واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص گفت: هنوز گزارش کمیته تحقیق و تفحص در این خصوص به صحن شورای شهر ارائه نشده است.

حکیمی پور افزود: البته بنده در مورد املاک، گزارشی کارشناسی شده را تهیه و هفته پیش به رئیس شورا ارائه کردم.

وی در مورد حادثه پلاسکو نیز اظهار کرد: قرار است دو کمیته ای که برای بررسی این حادثه تشکیل شده، تا پیش از پایان سال، گزارش خود را در صحن شورای شهر قرائت کنند.

حکیمی پور همچنین در پاسخ به این سئوال که چه نمره ای به مدیریت محمد باقر قالیباف به عنوان شهردار تهران می دهید، گفت: تاکنون فراکسیون اصلاح طلبان در این خصوص به نظر واحدی نرسیده است.

وی اظهار کرد: شخصا قائل به ارزیابی عملکرد شورای چهارم هستم زیرا عملکرد شورا در نوع عملکرد شهردار اثرگذار است.

وی گفت: از نظر من شورای فعلی در حوزه نظارت نمره کمتر از 10 و در زمینه مصوبات نیز نمره بالای 15 را دریافت می کند.

حکیمی پور که ریاست نشست خبری امروز را برعهده داشت اظهار کرد: به دلیل در اقلیت بودن اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران آنگونه که شایسته است نتوانستیم در برخی جاها اثرگذار باشیم اما همواره سعی کردیم که در صحن شورا و کمیسیون ها تاثرگذار باشیم.

وی گفت: پاسخگویی، رعایت قانون، نگاه کارشناسی و اخلاق برای اصلاح طلبان در این دوره از حیات شورای شهر بسیار حائز اهمیت بود.

وی سال اول شورای شهر تهران که ریاست آن را احمدمسجدجامعی برعهده داشت یادآور شد و گفت: در آن سال وقتی دیدیم که هیات رئیسه شورا از اصلاح طلبان است، برای نایب رئیسی اقدامی نکردیم و به نفع اصولگرایان کسی را نامزد نکردیم اما در سال بعد که اصولگرایان هیات رئیسه را در دست گرفتند، ان نکته را رعایت نکردند.

حکیمی پور گفت: ما تلاش کردیم که همه وعده های انتخاباتی مان را در برنامه دوم شهرداری لحاظ کنیم.

وی همچنین تلاش فراکسیون اصلاح طلبان برای تایید مجدد صلاحیت 2 هزار و 450 نفر از نامزدهای انتخابات شورایاری های تهران که از مجموع 2 هزار و 550 ثبت نامی رد صلاحیت شده بودند و تایید مجدد آنها را از نقاط مثبت این فراکسیون ارزیابی کرد.

به گفته او فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران در این چهار سال 153 تذکر کتبی در مورد مسائل مختلفی چون حوزه های عمران شهری، حقوقی، خدمات شهری، مالی و اقتصادی، اجتماعی، حمل و نقل، موسسه همشهری و... داده است.

* سالاری: قالیباف یک زمین سوخته را تحویل شهردار آینده خواهد داد

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین نشست گفت: وضعیت شهر تهران مانند یک زمین سوخته است که شهردار فعلی آن را تحویل شهردار آینده خواهد داد.

محمد سالاری نیز در مورد سفرش به یکی از کشورهای اروپایی به همراه محمدباقر قالیباف و انتقاداتی که اکنون از شهردار تهران دارد، گفت: این سفرها برای نمایندگان شورای شهر لازم است تا در تصمیم گیری های حوزه شهری موثر باشند.

وی افزود: یکی از شهرهای کشور مجارستان با تهران قرارداد خواهرخواندگی دارد در سفری که به تهران داشت از ما هم دعوت کرد که به آن شهر سفر کنیم و دلیل سفرم با شهردار تهران هم همین مساله بود که اتفاقا بحث های خوبی در مورد سیما و منظر شهری هم داشتیم.

سالاری در توضیح اینکه چرا تهران را شهر سوخته عنوان کرده به مواردی چون تخصیص املاک و زمین های بزرگ مقیاس شهر به اجرای پروژه هایی چون پل صدر یا بزرگراه امام علی (ع) و تهاتر شدن این زمین ها ، ساخت و ساز مال ها و مگامال ها و تغیر کاربری های گسترده زمین ها، پیش فروش تراکم تحت عنوان هولوگرام و نیز اجرا نشدن طرح تفصیلی اشاره کرد.

* انصاری: به اصلاح طلب بودن خود افتخار می کنیم

غلامرضا انصاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین نشست خبری اظهار کرد که ما سیاسی هستیم اما در شورای شهر سیاسی کاری نکردیم و به اصلاح طلب بودن خود نیز افتخار می کنیم.

انصاری، مشارکت ندادن صاحبان اصلی شهر یعنی مردم در تصمیم گیری ها را از نقاط ضعف شورای کنونی ارزیابی کرد.

به گفته او البته یکی از نقاط مثبت این دوره و بخصوص فراکسیون اصلاح طلبان این بود که حساسیت مدیریت شهری و شوراها را برای شهروندان بی آنکه باعث تنش شود، مشخص کرد با اینکه برخی هم در داخل شورا و هم در بیرون از شورا تمایل داشتند که جو را متشنج و از شفاف سازی جلوگیری کنند.

تاسیس 2 کمیسیون نظارت و معاونت نظارت، ایجاد کمیسیون مشترک کلانشهرها و شهر تهران، تدوین لایحه جامع مدیریت شهری و پرداختن به ذیحسابی ها و تفریغ بودجه از مواردی بود که غلامرضا انصاری از آنها به عنوان دستاوردهای شورای چهارم یاد کرد.

*دوستی: خاصیت اصلاح طلبی تضارب افکار و کار کارشناسی است

اسماعیل دوستی دیگر عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین نشست گفت: خاصیت اصلاح طلبی تضارب افکار و کار کارشناسی است و به همین دلایل اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران در این دوره از رای دادن های چشم بسته پرهیز کردند.

وی اظهار کرد که سیاسی کردن شورای شهر تهران مانند کشتی گرفتن روی پشت بام است که احتمال سقوط هر دو طرف وجود دارد.

دوستی افزود: در این دوره گاهی طرف مقابل سعی داشت که اصلاح طلبان شورا را وارد مسائل سیاسی کنند اما با خردورزی و تضارب افکار میان خودمان، این ترفندها را ناکام گذاشتیم.

دوستی گفت که هم طیف اصولگرا و هم اصلاح طلبان از شهرداری حمایت کردند ولی در زمینه نظارت بر این نهاد ضعف هایی داشتند که به گفته او به 2 دلیل نبود قانون و غیرمتخصص بودن اعضای شورا در زمینه امور شهری و ناتوانی در واکاوی برخی مسائل بصورت جزدی و دقیق بود.

دوستی همچنین جذب 42 درصد بودجه عمرانی و حمل و نقل شهر تهران را در سالجاری بی نظیر توصیف کرد و گفت: معتقدم که شورای چهارم، شورایی خوب و کارآمد بود و مهمترین امتیاز او هم این بود که در مسائل سیاسی کمتر وارد می شد.

* تندگویان: یکی از اعضای اصلاح طلب شورا به ما دروغ گفت و به قالیباف رای داد

محمد مهدی تندگویان یکی دیگر از اعضای فراکسیون اصلاح طلبان شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به این سئوال که اصلاح طلبان شورای شهر با هم همگرایی ندارند و سند این مدعا نیز انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران است گفت: متاسفانه در روز رای گیری برای انتخاب شهردار تهران، یکی از اعضا (الهه راستگو) تا ثانیه های آخر به ما گفت که به نامزد اصلاح طلب شهرداری تهران رای می دهد اما متاسفانه رای خود را عوض کرد.

وی اظهار کرد: دروغگویی مشکل اصلی و آفتی است که می تواند هر تفکری اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و حتی انسانیت را تهدید کند.

تندگویان افزود: البته در روز رای گیری برای انتخاب شهردار تهران، آقای دنیامالی که او را اصالتا یک اصلاح طلب می دانیم به هر دلیلی که تشخیص داد به قالیباف رای داد اما مواضع ایشان بسیار شفاف بود ولی اعتراض ما به شفاف نبودن مواضع افراد دیگری است.

تندگویان در مورد اینکه چرا برخی از اعضای شورای شهر در آستانه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به فکر استفاده از توئیتر افتاده اند، گفت: ما نیز در دوره آینده نامزد انتخابات هستیم و باید دیدگاه های خود را به مردم انتقال دهیم.

وی افزود: دلیل رویکرد ما به توئیتر این است که احساس کردیم این مدل اطلاع رسانی (توئیتر) در جامعه ما بیشتر مورد پسند است.

به گفته تندگویان، شفاف سازی، مهمترین دستاورد شورای شهر دوره چهارم بود بخصوص این رویه در فراکسیون اصلاح طلبان بیشتر به چشم می آید.

وی افزود: در حوزه هایی که شفافیت لازم را نداشتند ورود کردیم و موفق هم بودیم و سعی کردم با اطلاع رسانی به مردم، آنها را نسبت به بسیاری از حقوق خود واقف کنیم.

* دانشور: تعامل خوب و منطقی با رسانه ها دستاورد بزرگ شورای شهر چهارم است

فاطمه دانشور دیگر عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران هم در این نشست، تعامل و ارتباط خوب با خبرنگاران را از دستاوردهای شورای کنونی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ما اطلاعات را در مواردی که شفافیت لازم نداشتند به موقع در اختیار رسانه ها قرار دادیم و همین مساله هم باعث شد که بسیاری از افراد بتوانند شهامت و جسارت بیان برخی آسیب های اجتماعی که تا پیش از این نوعی تابو بود را پیدا کنند.

وی گفت: اغلب مشاهده می شود که دستگاه های اجرایی از یکدیگر تشکر می کنند اما من از مردم تهران بخاطر صبر و تحملی که در این چهار سال داشتند، تشکر می کنم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از رسانه ها خواست تا در آستانه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان مطالب مفید و بازتاب درخواست های مردم از نامزدها، برنامه کاری شان را مطالبه کنند.

* انتقاد مختاباد از صدا و سیما و برخی رسانه ها

غلامحسین مختاباد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست خبری گفت که اعضای اصلاح طلب شورا در تحریم مطبوعاتی و رسانه ای هستند.

وی افزود: متاسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم تصویر ما را پخش نمی کند و اگر هم بخواهد این کار را انجام دهد، یک تصویر لانگ شات (تصویر باز) پخش می کند.

مختاباد همچنین از نحوه فعالیت خبرنگاران مطبوعات و سایر رسانه ها در پوشش اخبار شورا انتقاد کرد و گفت: اغلب مشاهده می کنیم که در انتهای جلسات شورای شهر، نمایندگان خبری این رسانه ها به سراغ اعضایی خاص که در زمینه مورد سئوال رسانه ها هم تخصصی ندارند، می روند و دوربین و قلمهایشان همین معدود افراد خاص را می بینند.

وی همچنین با یادآوری سالروز ترور سعید حجاریان، برای سلامتی وی دعا کرد.

مختاباد، از این ترور با عبارت «جانسوز» یاد کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر