کد خبر: 17052
A
رئیس ستاداجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خبرداد:

پرداخت هزینه داروی 50 هزاربیمار مبتلا به سرطان توسط بنیاد برکت / ساخت 2مرکزجامع سرطان در تهران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)‌ ازساخت دو مرکز جامع سرطان درشرق وغرب تهران خبرداد وگفت: این بنیاد تاکنون هزینه داروی50 هزاربیمارمبتلا به سرطان را پرداخت کرده و با تولید داروهای درمان سرطان در کشور135 میلیارد تومان ازهزینه این بیماران را کم کرده است.


پرداخت هزینه داروی 50 هزاربیمار مبتلا به سرطان توسط  بنیاد برکت / ساخت 2مرکزجامع سرطان در تهران

محمد مخبر روز دوشنبه درمراسم کلنگ زنی مرکزجامع سرطان بیمارستان امام حسین(ع) «به نام بیمارستان برکت امام حسین(ع)» که با حضور وزیر بهداشت برگزارشد، با تشریح اقدامات بنیاد برکت برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان، افزود: بخش اول اقدامات بنیاد برکت برای افراد مبتلا به سرطان حمایت مالی از این بیماران است که بر این اساس درسال گذشته، هزینه‌ نسخه و درمان بیش از50 هزار بیمار مبتلا به سرطان را در سراسر کشور پرداخت کردیم. 
مخبرافزود: بخش دوم حمایت‌های بنیاد برکت فعالیت‌هایی در زمینه داروسازی است. با اقدامات گسترده‌ای که گروه دارویی برکت انجام داده، تولید بسیاری از داروهای گرانقیمت و پیشرفته سرطان که پیش از این به قیمت‌های بسیار بالا به بیماران فروخته می‌شد، توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بومی شده است. برهمین اساس، بیماران مبتلا به سرطان، درسه سال گذشته درمجموع نزدیک به 135 میلیارد تومان کمتر پول دارو پرداخته کرده‌اند. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، ساخت دو مرکز فوق پیشرفته درمان سرطان را از دیگر اقدامات حمایتی این ستاد برای بیماران مبتلا به سرطان برشمرد و گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که شهریور امسال با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد کردیم، برای ساخت دو مرکز فوق تخصصی سطح سه سرطان تعهد دادیم که امروز عملیات ساخت یکی از این بیمارستان‌ها آغاز شد. 
به گفته مخبرمرکز فوق تخصصی سرطان برکتِ امام حسین(ع) در10 طبقه و در زمینی به مساحت 21 هزار متر مربع ساخته می‌شود. زمان ساخت این بیمارستان دو سال تخمین زده شده و برای ساخت آن قرار است حدود 200 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هزینه شود. 
این بیمارستان از بالاترین سطح تجهیزات تشخیصی و درمان برخوردارخواهد بود و تکمیل‌کننده‌ مراکز سطح یک و دوی سرطان خواهد بود. بیمارستان برکت امام حسین 5 اتاق عمل خواهد داشت و شش دستگاه شتاب‌دهنده برای آن‌ها طراحی شده است. مرکز 120 تخت‌خوابیِ فوق‌تخصصی سرطانِ برکتِ امام حسین(ع) توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته و تجهیز می‌شود و بهره‌برداری از آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواهد بود.
براساس تفاهمنامه شش ماه پیش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، نمونه‌ دیگری از این مرکز نیز با همین سطح از امکانات تشخیصی و درمان، در غرب تهران و در مجاورت بیمارستان بزرگ برکت ساخته خواهد شد. 
علاوه بر آن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخت 11 بیمارستان را نیز از طریق بنیاد برکت در مناطق محروم کشور در دست اقدام دارد که تاکنون 4 بیمارستان تکمیل و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.
ساخت اولین مرکز جامع سرطان کشور امروز-دوشنبه- با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل بیمارستان امام حسین(ع) تهران شروع شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر