کد خبر: 17152
A

جزئیات سانحه اتوبوس زائران کربلا

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: پنج دستگاه خودرو صبح روز سه شنبه در مسیر همدان سنندج در نزدیکی 2 راهی صالح آباد با یکدیگر برخورد کردند.

جزئیات سانحه اتوبوس زائران کربلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ رضا عزیزی طی مصاحبه ای افزود: صبح امروز یک دستگاه تریلی در مسیر همدان - سنندج در حال تردد بود که به علت لغزندگی سطح جاده واژگون شد.

وی اضافه کرد: به دنبال این سانحه، چهاردستگاه خودروی سواری که در پشت سر این وسیله نقلیه در حال تردد بودند با یکدیگر برخورد کردند.

رییس پلیس راه استان همدان اظهارکرد: این سوانح خسارتی بوده و با توجه به پائین بودن سرعت خودروها هیچ یک از سرنشینان وسایل نقلیه مجروح نشدند.

 سرهنگ عزیزی یادآوری کرد: شب گذشته نیز حدود 30 دستگاه خودرو در مسیر همدان - تهران با یکدیگر برخورد کردند.

وی در خصوص چگونگی و جزئیات بروز این سانحه توضیح داد: چند دستگاه وسیله نقلیه سواری شخصی و امداد خودرو دچار سانحه می شوند و پس از آن راننده یک دستگاه کامیون حامل تانکر با دیدن این صحنه با مهارت وسیله نقلیه را کنترل کرده و در حاشیه جاده متوقف می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: اتوبوس حامل زائران کربلا که از مرز مهران به سمت خراسان جنوبی بود با دیدن این صحنه اقدام به استفاده از سیستم ترمز می کند.

 سرهنگ عزیزی بیان کرد: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده، ترمز خودرو عمل نکرده و این اتوبوس به پشت کامیون برخورد می کند.

وی بیان کرد: پایه های تانکر که از اتاق کامیون به بیرون خارج شده بود به سینه و سر 2 راننده اتوبوس حامل زائران کربلا برخورد کرده و هر دوی آنها در دم فوت می کنند.

وی اظهار کرد: پس از وقوع این سانحه برای انتقال اجساد هماهنگی های لازم صورت گرفته که خودروی حمل جسد در مسیر واژگون می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: پس از واژگونی این وسیله نقلیه خودروی حمل جسدی دیگری اعزام می شود که این خودرو نیز در ابتدای راه دچار سانحه می شود.

سرهنگ عزیزی افزود: سومین خودروی حمل جسد پس از 2 ساعت در محل حادثه حضور یافته و اقدام به انتقال 2 جسد متعلق به راننده و کمکی وی اقدام می کند.

وی اضافه کرد: سه تن دیگر از سرنشینان این وسیله نقلیه مجروح و مصدوم می شوند که حال 2 تن از زائران مناسب بوده ولی یک تن از زائران دچار شکستگی از ناحیه پا شده است.

وی اظهارکرد: 2 دستگاه آمبولانس نیز در 12 ساعت گذشته واژگون شدند که این سوانح خسارتی بوده و منجر به فوت نشده است.

امسال 338 شهروند در سوانح برون شهری جان باختند که این آمار نسبت به 11 ماهه سال گذشته 23 نفر کاهش داشته است.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر