کد خبر: 17681
A

نامه نرگس کلباسی، زن نیکوکار ایرانی که از اعدام رها شد: از هند می‌روم و ایران اولین مقصدم است

زن جوان نیکوکار ایرانی، بعد از پیروزی در دادگاهی در هند، نوشت:‌ من پیروز نشدم، عشق پیروز شد.

نامه نرگس کلباسی، زن نیکوکار ایرانی که از اعدام رها شد: از هند می‌روم و ایران اولین مقصدم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نرگس کلباسی اشتری، زن جوانی‌ است که سال‌هاست در هندوستان به کودکان نیازمند این کشور کمک می‌کند. او به جرم قتل یک کودک به دادگاه کشیده شد و این روند تا آنجا طول کشید که حتی مقاماتی از کشورمان از جمله محمدجواد ظریف هم اعلام نگرانی و همراهی با این قضیه کردند. 

نرگس کلباسی اما در این دادگاه تبرئه و حتی محق شناخته شد که به دلیل آزاری که در این مدت دیده، شکایت کند. او حالا در نامه‌ای، از برنامه‌هایی که برای آینده دارد نوشته است. متن نامه او که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شده به این شرح است: 

«سلام دوستان و هموطنان خوبم

زمان باید بگذرد تا باور کنم چه اتفاقی افتاده. حکم دادگاه را صدها بار خواندم و هر بار خواندم احساس کردم که غم ها به تدریج روح مرا ترک می کند.

خیلی خوشحالم, بیش از آنکه در قالب کلمات بتوانم بیان کنم. حس می کنم دوباره متولد شدم. حس می‌کنم انسان دیگری هستم و کینه‌ای به کسی ندارم. حتی اگر پدر مادر آن کودک را ببینم آنها را در آغوش خواهم گرفت. حتی اگر قاضی اول پرونده که مرا گناهکار شناخت را ببینم از او تشکر می کنم زیرا این تجربه‌ای شد برایم. بخشیدن نشانه ضعف نیست بلکه بخشی از زندگی و رشد است.

من پیروز نشدم، عشق پیروز شد. من کاری نکردم، همه کارها را عشق انجام داد. عشق هیچگاه بی پاسخ نمی‌ماند و برای همین پیروز شدم. 

بیش از هر زمان دیگری برای کار کردن برای کودکان آماده و مشتاقم. آماده‌ام برای عاشقی دوباره با بچه‌ها. 

دادگاه به من اجازه داده به خاطر سختی‌هایی که کشیدم شکایت و طلب خسارت کنم ولی من چنین نخواهم کرد. من هیچ چیزی از آنها نمی‌خواهم، حتی یک ریال.

الان در رایاگادا هستم. آمده‌ام مجوز خروج از هند را بگیرم و امیدوارم بزودی این کار انجام شود.

ایران نخستین جایی خواهد بود که خواهم رفت. می‌حواهم از تک تک شما که پشتیبان من بودید تشکر کنم. از ته قلبم از شما ممنونم. آدم‌های زیادی برای قدردانی هستند که همه‌شان می‌دانند. بالاتر از همه خدا را شاکرم, عشقِ زندگی من.

سفر من در اینجا رو به پایان است و هندوستان را ترک خواهم کرد. لطفا دعا کنید همه چیز به خوبی پیش برود. دوستتان دارم.

نرگس کلباسی اشتری
هفتم فروردین 96. رایاگادا, اودیسا, هندوستان»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر