کد خبر: 17885
A
مومنی خبر داد

نوروز 96، امن‌ترین نوروز در سال‌های اخیر

جانشین فرمانده ناجا گفت: نوروز امسال شاهد افزایش 15درصدی ترددهای جاده‌ای و کاهش 8 درصدی تصادفات فوتی در کشور بوده‌ایم.


نوروز 96، امن‌ترین نوروز در سال‌های اخیر

دیده بان ایران - سردار اسکندر مؤمنی،  در جمع خبرنگاران شهرستان پردیس با تبریک سال نو و با آرزوی سالی همراه با عزت، امنیت و آرامش برای همه مردم ایران اسلامی، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 300 هزار نیروی پلیس از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها وظیفه ایجاد امنیت و آرامش و همچنین خدمت رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کاهش حدودهشت درصدی تصادفات فوتی در تعطیلات نوروز تصریح کرد: علی رغم افزایش حجم سفرهای نوروزی و شرایط ناپایدار جوی شاهد کاهش هشت درصدی فوتی‌های حوادث رانندگی در مرحله دوم طرح نوروزی در کشور بوده‌ایم.

وی نوروز امسال را یکی از امن ترین نوروزهای چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طرح نوروزی یک کار بزرگ وبی نظیر است که با تلاش همه دستگاههای امنیت ساز و خدمت رسان به ثمر می رسد که در این ایام همه تلاش خود را به کار بسته‌اند و جا دارد از همه آنان تقدیر و تشکر کنم.

مؤمنی با بیان اینکه محورهای مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان پرترددترین استانهای کشور بوده است، افزود: دومحور فیروزکوه و هراز که اصلی ترین راه‌های شمال کشور است درحوزه انتظامی شرق استان تهران است که اقدامات بسیار خوبی در حوزه ترافیکی ایام نوروز را شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در حوزه امنیتی وانتظامی با تدابیر صورت گرفته و سازماندهی 25هزار تیم گشتی و 3300 ایستگاه پلیس ثابت و سیار شرایط ما به مراتب بهتر و شاهد بهبود کاهش جرایم به خصوص سرقت منزل و سرقت مسلحانه بوده‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا در پایان با مهم شمردن زمان بازگشت مسافران، افزود: تا امروز بیش از 70 درصد مسافران از تعطیلات خود بازگشته‌اند و باز هم به عزیزان و هموطنان توصیه می کنیم که بازگشت و زمان آن را مدیریت کنند و سفرهای خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، سردار ناظری نیز طی سخنانی با اشاره به راه اندازی واستقرار 25 ایستگاه پلیس در مسیر ترانزیت وتردد مسافران برای خدمات رسانی به آنان، افزود: با برگزاری 15جلسه قرارگاه امام علی (ع) هماهنگی های لازم در راستای خدمات رسانی به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

وی گفت: در این ایام بیش از 3000 نیروی پلیس در قالب 243 واحد گشت انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور و 111 واحد گشت پیاده به کارگیری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز 50درصد کاهش تصادفات فوتی را نسبت به سنوات گذشته در شرق استان تهران شاهد بوده‌ایم.

وی در بخش فرهنگی واجتماعی نیز گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون همکارانمان در معاونت اجتماعی بیش از 74 هزار بروشور وتراکت و 9000 مجله امین جامعه را در شهرستانهای استان در بین مردم و مسافران نوروزی توزیع کردند.

 

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر