کد خبر: 18099
A
گزارش دیده بان ایران از پارتی هنرمندان و ورزشکاران درشمال پایتخت؛

میهمانی "کوک"

مصرف کوکائین در میان هنرمندان و ورزشکاران در سالهای اخیر افزایش یافته است. تاکنون بارها اخبار مختلفی از اعتیاد هنرمندان و ورزشکاران ایرانی به کوکائین گزارش شده است. در آخرین مورد نیز تست یک فوتبالیست لیگ برتری مثبت اعلام شد.

میهمانی "کوک"

دیده بان ایران : "اگر می خواهی در یک میهمانی خیلی خاص و با کلاس حضور داشته باشی باید 700 هزار تومان بدهی!" این قیمت حضور در پارتی های خاص شبانه در برخی از باشگاه های تهران است. رضا می گوید:"پارتی ما با بقیه فرق دارد در آن ورزشکاران و هنرمندان حضور دارند کم جایی نیست! هر کسی هم لیاقت حضور در آن را ندارد. نه خوددت رو ضایع کن، نه ما رو اگه اهلش نیستی. ما هر کسی رو دعوت نمی کنیم جمع بی ریاست رفیق هامون دعوت میشن افراد بی جنبه، بچه و سوسول را هم راه نمی دهیم باید معرف داشته باشی! اگر دوست دختر هم همراهت باشد امتیاز داری!"

 بسیاری از هنرمندان مشتری من هستند!

این حکایت میهمانی های امروز شمال پایتخت تهران است. میهمان هایی که در ویلاهای لواسان، سعادت آباد، فرحزاد از آنها با "کوک " پذیرایی می شوند. "این ماده مخدر بچه پولدارهاست؛هر جایی نمی توان کشید از هر کسی هم نمی توان خرید آخر این ماده مخدر ماده مخدر بچه پول دارهاست. "تقلبی اش هم تو بازار زیاده باید از آدمش بخری!" این را رضا می گوید می ترسد نامش یا حتی چهره اش فاش شود. می گوید:" فروشندگان "کوک" مشخص هستند مشتری های خاص خودشان را دارند؛ هنرمندهای سینما، حتی تلویزیون و خواننده ها حتی یکی از مجری های صدا و سیما هم مشتری من است من راز دار همه هستم!"

دراکولا،نخ و برنز  مواد مخدر جدید !

رضا می گوید: "بعضی از مشتری ها برای تفریحی و کلاس گذاشتن جلوی رفقایشان در مهمانی ها "کوک" می کشند اما کم نیستند کسانی که هفته ای یک بار مشتری خودم هستند. جنس آدم های مشهور رو میبرم در خونه شون دراکولا،نخ و برنز  اونها ارزون تره، تازه اومده مشتری بیشتری هم داره کوک رو نمی تونه هر کسی مصرف کنه باید روزی سه میلیون تومان درآمد داشته باشی! "

از رضا می پرسم هفته ای چند مهمانی "کوک" رو جنس میدی؟! معلوم نیست توی سال فرق دارد تو این کار دست کمه زود مشهور میشی به همون اندازه که درآمد داری خطر داره  اگه زیاد سر و صدا کنی لو میری؟!

رضا می گوید:" شیوه مصرف کک با بقیه فرق دارد به خاطر همین هم خیلی طرفدار داره بیشترین یه روش مصرف مصرف از راه بینی هست. در این روش کوک رو به صورت خطی روی شیشه ای ریخته شده و با دلار از راه بینی می کشند. کسانی که با دلار مصرف می کنند معمولا برای پز دادن توی مهمانی ها این روش رو می پسندن. روش دیگر مالیدن مواد به لثه است تا زودتر در بدن جذب و اثر گذار باشد.

 

یه جور دیگه هم هست که بهش میگن قلیانی! مواد را روی در بطری آب معدنی ریخته و با آتش خاکستر سیگار مانند قلیان استفاده می کند.  

 

قیمت بالا و اثرات مخرب

مجید ابهری کارشناس رفتار شناس اجتماعی می گوید:" قیمت هر گرم کوکائین اصل در ایران 620 هزار تومان است و در هر بار مصرف حداقل 4 گرم مواد مصرف می شود که هزینه آن باعث می شود تا هر کسی به سمت آن نرود. کوکائین یا کک یکی از انواع مخدرهاست که به دلیل قیمت نجومی‌اش در مقایسه با مواد مخدر دیگر با اقبال کمتری از سوی معتادان همراه است اما باندهای مافیایی در سالهای اخیر توانسته‌اند مصرف این مخدر را در میان قشر مرفه جامعه و به ویژه جوانان رواج دهند."

این کارشناس مواد مخدر ادامه می افزاید: کوکائین ماده مخدری است که اثر مخرب آن دهها برابر مخدرهای سنتی است. ماده مخدری که مصرف آن از دهه 70 به بعد در میان قشر مرفه جامعه رواج پیدا کرد و اکنون با گذشت 20 سال روند اعتیاد به این ماده کشنده افزایش بی سابقه ای یافته است. کوکائین که از ماده کوکا گرفته می شود بیشتر در کشورهای حوزه آمریکای جنوبی و لاتین کشت می شود و در ایران به دلیل مسافت طولانی با محل کشت با قیمتهای بسیار گرانی و در اماکنی خاص توزیع می شود.

در میان مواد مخدر موجود در بازار ایران کوکائین گرانترین ماده موجود است. ماده ای که مصرف هر گرم آن 600 تا 700 هزار تومان هزینه دارد. براساس تحقیقات انجام شده در میان معتادان کوکائین 95 درصد آنها دارای وضعیت مالی بسیار خوب هستند و برخی از آنها تنها برای تفریح اقدام به کشیدن این مواد می کنند.

یکی از جوانان معتاد به کوکائین می گوید: ابتدا در مهمانی های شبانه برای شاد شدن کوکائین مصرف می کردم اما کم کم به این ماده معتاد شدم و دیگر نتوانستم آن را ترک کنم. هر دو یا سه روز 700 هزار تومان کک مصرف می کنم تا بتوانم سرپا باشم.

 ابهری می گوید :اعتیاد به کوکائین مثل هروئین است و ترک آن بسیار سخت است. این ماده مخدر خطرناک به عنوان پای ثابت برخی مهمانی های شبانه در شمال شهر مورد استفاده قرار می گیرد و روزانه چندین جوان دیگر را به دام اعتیاد می کشاند. ماده ای که گفته می شود تا 120 میلیون تومان در هر کیلو معامله می شود.

شادی یکی دیگر از دختران معتاد به کوکائین می گوید: اولین بار پس از مصرف حس خیلی خوبی داشتم و سه روز در این دنیا نبودم. شاد شاد بودم و هیچ غمی نداشتم. وقتی می خواستم ناراحتی هایم را فراموش کنم مقداری از این ماده مصرف می کردم اما بعد از مدتی فهمیدم اعتیاد دارم و دیگر بی کوکائین نمی توانم زندگی کنم. دو بار برای ترک اقدام کردم اما بازهم توسط دوستانم در مهمانی معتاد شدم.

مجید ابهری استاد دانشگاه و آسیب شناس: در ادامه یادآور می شود : متاسفانه افراد معتاد به این ماده مخدر پس از مدتی پرخاشگر شده و اقدام به ناسازگاری کرده و اطرافیان از وضعیت آنها به ستوه می آیند. توهمات ایجاد شده در مصرف کنندگان کوکائین با شیشه یکسان است و نمی توان گفت این ماده اعتیاد ندارد. قیمت بالای این ماده مخدر باعث شده است تا خرده فروش با مخلوط کردن کوکائین و هروئین خالص مواد ناخالص را به مشتریان بدهد.

 شیوع مصرف کوکائین در میان هنرمندان و ورزشکاران

مصرف کوکائین در میان هنرمندان و ورزشکاران در سالهای اخیر افزایش یافته است. تاکنون بارها اخبار مختلفی از اعتیاد هنرمندان و ورزشکاران ایرانی به کوکائین گزارش شده است. در آخرین مورد نیز تست یک فوتبالیست لیگ برتری مثبت اعلام شد.  مجید ابهری آسیب شناس می گوید:در همین حال بسیاری از هنرمندان نیز که با چند فیلم مشهور می شوند برای نشان دادن حس روشنفکری یا رهایی از تنهایی به کوکائین پناه می برند. ابهری در این باره می گوید:ا ز آنجا که استفاده از کوکائین در جامعه ایران امتیازی برای روشنفکری و هنرمندی در سطح بالا تلقی می شود در محافل شبه روشنفکری یا بزم های شبه هنری کوکائین دست به دست می شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر