کد خبر: 18227
A

ملاوردی: دولت‌ها معمولا اول ریل گذاری می‌کنند، ما آواربرداری هم کردیم/ به من می گفتند چرا واژه "پارادوکس" را به کار می برید

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهوری ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این معاونت به چالش‌ها و موانع پیش‌رو اشاره کرد و گفت: همه اقدامات در شرایطی صورت گرفت که این معاونت از اتهامات و وارونه نمایی‌ها بی‌بهره نبود.

ملاوردی: دولت‌ها معمولا اول ریل گذاری می‌کنند، ما آواربرداری هم کردیم/ به من می گفتند چرا واژه "پارادوکس" را به کار می برید

به‌ گزارش ‌پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهین دخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌ طی سخنانی صبح امروز (پنجشنبه‌) در " همایش تداوم تدبیر و امید" ضمن اشاره به عملکرد این معاونت طی چهار سال به چالش‌ها و موانع پیش‌رو اشاره کرد و گفت‌: تمامی اقدامات در شرایطی صورت گرفته است که این معاونت از اتهامات و وارونه نمایی‌ها بی بهره نبوده که از  سر جهل صورت گرفته و یا عالمانه و عامدانه بوده است.

 

برخی می‌گویند مولاوردی هم مثل دبیر کل سازمان ملل فقط ابراز نگرانی می‌کند

 

وی اظهار کرد: مجموعه تخریب‌هایی که صورت گرفته بود به گونه‌ای بوده است که ما در حال‌ آماده کردن این هستیم که شواهد نشان می‌دهد اینها فقط دروغ پردازی بوده است. به عنوان مثال ما را با یک وزارتخانه اجرایی مقایسه می‌کنند در حالی که ماموریت اصلی این معاونت بررسی آسیب‌های خانواده‌ است لذا وقتی ابراز نگرانی می‌کنیم می‌گویند که مولاوردی هم مثل دبیر کل سازمان ملل فقط ابراز نگرانی می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهور در ادامه‌ خاطر نشان کرد: در سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما حتی با مجلس اصولگرا برنامه‌هایمان را پیش بردیم. برخی از خانم‌های مجلس شورای اسلامی به ما می گفتند که چون وضعیت زنان در حوزه انتخابیه ما خوب نشده است، یعنی شما کاری انجام نداده‌اید. حتی در بودجه سال 95 سه میلیارد بودجه را به پیشنهاد یکی از خانم‌های مجلس به سازمان بهزیستی دادند که بعدا توانستیم با تعاملی نسبت به این موضوع مسائل را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که ما توانمندسازی زنان را توانمندسازی خانواده‌ می دانیم گفت‌: حتی در جریان این تخریب‌ها و دروغ پردازی‌ها، القای تقابل با رهبری را برای ما مطرح کردند که متاسفانه با رییس جمهور هم همین کار را انجام می‌دهند. از دو صفحه مطلب، تیتری در می آورند و یا در مورد مسائل فمنیست  برچسبی که می زنند یک تعریف یک خطی را ارائه می‌دهند. نمی دانم که با چه تعریف و برداشتی این کار انجام می‌شود؟.

 

به من می گفتند چرا واژه "پارادوکس" را به کار می برید

 

مولاوردی در ادامه‌ یادآور شد: ادامه دولت اصلاحات را به ما اتهام می زنند. حتی به من می گفتند چرا واژه "پارادوکس" را به کار می برید این واژه را آقای خاتمی به کار برده است؟، پس چون این کار را انجام می دهید سیاست‌های شما ادامه‌ دولت اصلاحات است. حاصل اینها چندین پرونده قضایی است که روی دست ما باقی‌ مانده است. البته برخی در مرحله بعدی قرار دارند و ما هم هنوز اعلام عمومی نکرده‌ایم، برای اولین بار توانستیم یک هفته‌ نامه معروف را محکوم کنیم.

 

دولت‌ها وقتی روی کار می‌آیند در مرحله اول ریل گذاری می‌کنند، اما ما آواربرداری هم کردیم

 

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهور تصریح کرد: تلاش کردیم تا این حوزه از عملکردهای کلیشه‌ای به دور باشد و در برنامه ششم هم با شاخص سازی بتوانیم به ماموریت هایمان نزدیک شویم و نگاه انسانی به زنان را ترویج کنیم و در واقع یک ریل گذاری را به زعم خودمان انجام دهیم. معمولا دولت‌ها وقتی روی کار می‌آیند در مرحله اول ریل گذاری می‌کنند، اما ما آواربرداری هم کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بذر امید جوانه زده بود. تلاش کردیم که نگذاریم آن پژمرده شود و امیدواریم که تاثیر عملیاتی خودش را در انتخابات آتی نشان دهد.

 

اظهار امیدواری برای ارائه لایحه «تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به مجلس تا پایان عمر دولت

 

 

مولاوردی در ادامه‌ با بیان این که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را به دولت ارسال کرده‌ایم و اکنون در کمیسیون لوایح قرار دارد گفت: امیدواریم که تا پایان دولت بتوانیم این لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

 

بدلیل سوء مدیریتهای دولت قبل آش چنان شور شده بود که حتی بسیاری از کاندیداهای اصولگرا در آن وضعیت احساس خطر می‌کردند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قطعا ما در این دوره که آغاز آن با وضعیتی همزمان بود که همه به آن واقف هستیم که دولت یازدهم میراث دار شرایطی بود که از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به تحلیل، تحلیلگران کشور به یک بن بست رسیده بود، هم در بعد سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی که این مساله بخشی ناشی از سوء مدیریت‌ها و بخشی هم تحریم‌های فلج کننده بود.

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهور خاطر نشان کرد: آن چه که در این وضعیت دولت و به ویژه‌ شخص رییس جمهور را به اتخاذ برنامه‌ها  سوق داد این بود که سعی کنیم آرامش در سیاست، آرامش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ وجود داشته باشد. آن چنان آش شور شده بود که حتی بسیاری از کاندیداهای اصولگرا در آن وضعیت احساس خطر می‌کردند.

وی ادامه‌ داد: آن چه که ما در سال 92 تحویل گرفتیم این بود که بیکاری دو برابری زنان نسبت به مردان وجود داشته و دو میلیون و 500 هزار نفر آمار زنان سرپرست خانوار بود و این روند رو به رشدی بوده که وارث آن شدیم.

مولاوردی همچنین بیان‌ کرد: راهبردی که اتخاذ کرده‌ایم تقویت اعتماد در سه سطح بود که شامل تقویت اعتماد به نفس زنان، تقویت اعتماد به باورها، شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و تقویت اعتماد زنان به سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در دستور دولت قرار داشت.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت ما نقشه راهی را داشتیم که سعی کردیم محورهای مندرج را مورد غفلت قرار ندهیم و بتوانیم برنامه‌های خود را که هدف اصلی آن توانمندی تمام زنان و دختران در تمام سطوح بود را به پیش ببریم.

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهور همچنین یادآور شد: رویکردی که در دولت‌های نهم و دهم در دستور کار بود تقلیل مسائل زنان به گروه‌های خاص بود که آن را کنار گذاشتیم و به همه گروه ها توجه داشتیم.

وی در ادامه‌ به مساله ترویج همکاری‌های شبکه‌ای در سطوح دولت با سمن ها (سازمان‌های مردم نهاد) اشاره و خاطر نشان کرد: کل کشور را به هشت منطقه تقسیم کرده‌ایم و استان‌هایی که آسیب های مشترکی را تجربه کرده‌ بودند را در یک منطقه قرار دادیم. در این زمینه  اتفاقات مهم و بی سابقه‌ای در دولت یازدهم رخ داده است که آمار آن را منتشر خواهیم کرد.

 

مولاوردی با اشاره به این که شاهد رشد دو برابری نمایندگان زن در مجلس دهم بودیم، گفت‌: در سال 94 نیز خوشبختانه در مساله اقتصادی شاهد مشارکت زنان بوده ایم که جای امیدواری دارد. البته نرخ بیکاری زنان 20.4 در مقایسه با مردان که 10.4 است می توان گفت‌ دو برابری شده است.

معاون امور زنان و خانواده‌ ریاست جمهور به مساله طرح "تاب آوری اجتماعی، بازپژوهی حقوق زن و توسعه تعاملات بین‌المللی و همچنین توجه به عدالت جنیسیتی در برنامه ششم" اشاره کرد و گفت‌: در بخش آزمون استخدامی بخش دولتی در سال 95 نیز متوجه شدیم که تبعیض جنسیتی فاحشی صورت گرفته است لذا به دستور رییس جمهور ضرورت رعایت عدالت جنسیتی ابلاغ شد و با توقف دو ماهه‌ای که داشتیم 53.37 درصد زن، 46.63 درصد مرد پذیرفته شده‌اند.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر