کد خبر: 18236
A

برای بررسی گردوغبار؛ 50 پژوهشگر بین‌المللی به ایران می‌آیند/ اقداماتی برای حل مشکل تنفسی خوزستانی‌ها

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ مجوز انتقال آب بین حوضه‌ای و ساخت سد در سه سالی که دولت تدبیر روی کار آمده، صادر نشده است.

برای بررسی گردوغبار؛ 50 پژوهشگر بین‌المللی به ایران می‌آیند/ اقداماتی برای حل مشکل تنفسی خوزستانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید متصدی در شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که شامگاه چهارشنبه، 16 فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ هزار بشکه نفت که از میدان آزادگان به اهواز منتقل می شد را برای بهبود وضعیت آب و هوای اهواز با همکاری وزارت نفت حذف کردیم که این امر تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوای خوزستان خواهد داشت.

وی افزود: بحث آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در این دولت به آن توجه شده و برنامه‌هایی که در کلانشهرهای ایران انجام شده، دقیقا در خوزستان نیز اجرا شده است. بحث توزیع بنزین یورو 4، بحث معاینه فنی یکپارچه و خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل از جمله این اقدامات بوده است.

متصدی عنوان کرد: در ارتباط با بحث گرد و غبار، شبکه پایش گرد و غبار خوزستان را تکمیل کرده‌ایم و در سه سال گذشته ۱۸ ایستگاه پایش آلودگی هوا را در خوزستان راه‌اندازی کردیم؛ در حالی که در کل کشور تنها ۱۹۰ ایستگاه پایش داریم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بحث آبگیری هورالعظیم و تشخیص کانون‌های گرد و غبار را هم داشتیم و در این زمینه چهار قطعنامه بین‌المللی گرفته‌ایم.

متصدی با اشاره به اینکه تمام وقایع گرد و غبار را ثبت و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم، گفت: ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی برای بررسی مسأله گرد و غبار به ایران می‌آیند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال برای اینکه مدت زمان صدور مجوزهای زیست محیطی کاهش پیدا کند، ۲۰ مورد مجوز لازم برای پروژه‌ها را به خود استان خوزستان تفویض اختیار کردیم.

وی تاکید کرد: در خصوص مشکلات تنفسی پیش آمده برای مردم خوزستان در زمان بارندگی فرضیه‌های فراوانی وجود داشت که خوشبختانه با همکاری‌های انجام گرفته امسال توانستیم این بیماری تنفسی را مهار کنیم و تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها که سال‌های گذشته بیش از 20هزار نفر بودند را امسال به کمتر از 2 هزار نفر برسانیم.- ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر