کد خبر: 18290
A
حمایت دولت از زلزله زدگان خراسان رضوی

آخرین وضعیت مناطق زلزله زدگان خراسان رضوی با آمار / وقوع بیش از 350 پس لرزه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارش نهایی از آخرین وضعیت مناطق زلزله زدگان خراسان رضوی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله زدگان خراسان رضوی با آمار / وقوع بیش از 350 پس لرزه

دیده بان ایران - اسماعیل نجار در این باره گفت: در ساعت 10:39 صبح روز 16 فروردین ماه زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر روستای سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی را لرزاند که بلافاصله در پی آن جلسه شورای مدیریت بحران تشکیل شده و هماهنگی و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تا شب گذشته بیش از 350 مورد لرزه پس از زمین لرزه 6 ریشتری در این منطقه رخ داده است اظهار کرد: از این تعداد 14 مورد بالای 4 ریشتر بزرگی داشت که بیشترین‌ آن پس از زمین لرزه 6 ریشتری، 5.4 ریشتر بزرگی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی، انتظامی و ... به مدت 48 ساعت در مناطق زلزله زده به آماده باش کامل درآمدند گفت: علاوه بر آن دستور تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز صادر و هماهنگی برای اسکان اضطراری در شهر مشهد نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه پس از زمین لرزه 5.4 ریشتری بامداد پنجشنبه بیش از 80 هزار نفر از مردم در چادرها و فضای باز و تعداد قابل توجهی هم در خودروها، شب را به صبح رساندند گفت: بلافاصله دستورات لازم برای تامین امنیت این افراد نیز صادر شد.

وی همچنین از توزیع بیش از  یک میلیون و 200 هزار لیتر نفت سفید در این مناطق خبر داد و گفت: حدود 417 هزار لیتر بنزین نیز برای عرضه در جایگاه های سوخت توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از انجام 1077 مورد اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده نیز خبر داد و گفت: 1015 تخته چادر نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

آسیب و خسارت زلزله به بیش از 1500 واحد مسکونی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره خسارات وارد شده به تاسیسات زیربنایی و همچنین بخش مسکن نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه گزارشات حاکی از این است که خساراتی به واحدهای زیربنایی وارد نشده و در مواردی که قطعی برق وجود داشت که با حضور عوامل شرکت برق بلافاصله مشکل مرتفع شد. اما در بخش مسکن در چهار شهر مشهد، تربت جام، سرخس و فریمان و همچنین روستاهای تابع، خساراتی وارد شده و در مجموع بیش از 1500 واحد مسکونی در پی این زمین لرزه دچار آسیب دیدگی شدند که حدود نیمی از آنها تا 30 درصد دچار خسارت شده است.

نجار اضافه کرد: میزان دقیق خسارات توسط تیم های ارزیاب و همچنین عوامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال بررسی است و پس از گزارش نهایی تدابیر لازم برای جبران خسارات و همچنین حمایت‌های لازم از سوی دولت برای اعطای وام انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دولت از زلزله زدگان خراسان رضوی حمایت می‌کند ، درباره شمار جان باختگان و مصدومان این حادثه گفت: درپی این زمین لرزه تنها پیرزن 70 ساله در یکی از روستاها جان خود را از دست داد و 40 تن نیز مصدوم شدند که اکثریت آنها یا به شکل سرپایی درمان و یا در همان ساعات اولیه از بیمارستان ترخیص شدند.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر