کد خبر: 18294
A

همسر سابق عامل انتشار تصاویر خصوصی زن 23 ساله

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: همسر سابق زن 23 ساله که تصاویر خصوصی او را منتشر کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

همسر سابق عامل انتشار تصاویر خصوصی زن 23 ساله
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران،سرهنگ ایرج محمدخانی با اشاره به ارسال یک پرونده هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی از سوی مقام قضایی به پلیس فتا اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زن 23 ساله گیلانی، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی وی در  شبکه اجتماعی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
 
وی افزود: با پی‌جویی فنی و پلیسی، عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در شبکه اجتماعی شناسایی شد، متهم همسر سابق شاکی بود.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه مرتکبین هتک حیثیت در فضای سایبر با تصور اینکه انتخاب این روش تلافی جویی، ساده، بی دردسر و از همه مهم‌تر در خفا صورت می‌گیرد و احتمال به دام افتادن شان نزدیک به صفر است، مرتکب چنین جرم بزرگی می‌شوند. در صورتی که  اصلا اینطور نیست و به دام انداختن این مجرمان برای پلیس فتا به همان اندازه‌‌ای که مجرمان سایبری ظرف چند ثانیه با چند کلیک به اهداف پلیدشان می‌رسند، ساده و راحت است.
 
رئیس پلیس فتا استان گیلان انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی افراد را که باعث هتک حیثیت افراد می‌گردد را از چالش‌های فضای مجازی خواند و گفت: رعایت اخلاقیات همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و کاربران باید رویکرد اخلاق مدارانه داشته باشند و انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر، کلیپ‌ها و... شخصی و خصوصی دیگران خودداری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر