کد خبر: 18436
A
محمد حقانی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

شهر ایمنی نداریم!!

رئیس کمیته خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص نظارت بر شهر فروشی و از بین بردن باغات گفت: بارها در خصوص ساخت های زیست محیطی صحبت کرده ام و برای هزارمین بار هم می گویم که ساخت های زیست محیطی از بین رفته است، اما حالا که در آستانه انتخابات هستیم ترجیح می دهم در مورد جزییات این مسائل صحبت نکنم.

شهر ایمنی نداریم!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد حقانی، رئیس کمیته خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن به پایان دوره چهارم شورا در خصوص ارزیابی عملکرد شورای شهر تهران اظهار کرد: جدای همه تنگناهایی که وجود داشت واقعیت این است که شورای چهارم سدها و مسائل بسیار زیادی را شکسته و همچنین شهروندان را به مسائل و موضوعات شهری حساس کرده است و مردم در خیلی از موارد از خود واکنش نشان دادند و مطالبه گرانه عمل کردند و در اکثر موارد نیز تحقق و پیشرفت کردند.

حقانی خاطر نشان کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری هنوز ساز و کار مناسبی ندارد و اعضای شورای شهر در عملکر شهری بسیار نقش مهمی دارند و انشالله در شورای پنجم، اعضای شورای شهر باید به دنبال ساز و کار مناسب تر باشند. زیرا  بعد از 18 سال، هنوز هم شورای شهر در بسیاری از موارد نوپا است و باید جایگاه شورای شهر در بسیاری از موارد ارتقا پیدا کند. 

پیشتر از این ها هم امام خمینی، آیت الله طالقانی و شهید بهشتی به  بحث مردم سالاری دینی تاکید فراوان داشتند و  در حال حاضر هم مقام معظم رهبری بر موضوع شوراها نظر ارزنده و مثبتی دارند و امیدواریم در شورای پنجم اعضای شورای شهر وظیفه اصلی تری درنظارت شهر داشته باشند.

حقانی در پاسخ به این سوال که نظارت بر شهر فروشی و از بین بردن باغات را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: بارها در خصوص ساخت های زیست محیطی صحبت کرده ام و برای هزارمین بار هم می گویم که ساخت های زیست محیطی از بین رفته است، اما حالا که در آستانه انتخابات هستیم ترجیح می دهم در مورد جزییات این مسائل صحبت نکنم.

 وی همچنین در خصوص نظارت بر عملکرد مدیریت بحران شهرداری در حوادثی که طی چند سال اخیر اتفاق افتاده است هم اظهار داشت: متاسفانه شهر ایمن نداریم و تمامی لایحه ها فاقد مدیریت بحران است و همه ارگان ها و نهادها هنوز به صورت غیر واحد مدیریت می کنند و به اعتقاد من شهرداری باید اهمیت بسیار ویژه ای برای مدیریت بحران در شهر قائل باشد و  قطعا در زمان حادثه، شهر با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد و حتی در طرح تفصیلی شهر تهران هم چنین چیزی آمده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر