کد خبر: 19291
A

مولاوردی: امیدوارم مردان قائل به عدالت جنسیتی در شورای شهر انتخاب شوند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم در انتخابات شوراهای شهر و روستاها هم زنان متخصص و کارشناس و هم مردانی که قائل به عدالت جنسیتی هستند، انتخاب شوند.

مولاوردی: امیدوارم مردان قائل به عدالت جنسیتی در شورای شهر انتخاب شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شهیندخت مولاوردی در گردهمایی مشاوران وزیران و دستگاه‌های اجرایی در امور بانوان که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در این وزارتخانه برگزار شد، افزود: بعد از چهار دوره از تشکیل شوراها، این نهاد با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از حقوق زنان، حق زنان بر شهر است و شوراها می توانند در این حوزه نقش موثری ایفا کنند.


مولاوردی با اشاره به فعالیتهای معاونت امور زنان در دولت یازدهم اظهار کرد: با دستان خالی تقربیا توانستیم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم و در چارچوب ماموریت دستگاه‌ها با همکاری آنها اقداماتی را انجام دهیم.


وی افزود: در سال ۹۵اتفاقاتی در کشور رخ داد که برکات آن در سال جاری ادامه دارد. آثار آن حوزه زنان را نیز در بر می گیرد.


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اذعان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه شایسته زنان را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم این در حالیست که زنان از بعد فرهنگی و گفتمان اقتصاد مقاومتی و وجه اقتصادی آن موثر هستند.

مولاوردی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: در سال قبل در بالاترین سطح به آسیب های اجتماعی پرداخته شد و در اواسط اردیبهشت جلسه بعدی با مقام معظم رهبری در این زمینه خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد روند رو به رشد و نگران کننده و زنانه شدن آسیب های اجتماعی هستیم، اظهارکرد: سال گذشتت منشور حقوق شهروندی ابلاغ شد. موادی از این منشور به طور مستقیم به زنان می پردازد و سایر مواد به طور غیر مستقیم می تواند به حوزه زنان و خانواده تاثیر بگذارد.


وی افزود: سال گذشته سیاست کلی خانواده ابلاغ و برنامه ششم توسعه تصویب شد. حکم پیشنهادی معاونت امور زنان در این برنامه تصویب و تلاش شده است با این کار ریل گذاری درست و مناسبی در حوزه زنان انجام دهیم و خوشبختانه حکم پیشنهادی ما عینا به تصویب رسید.


مولاوردی اضافه کرد: ماده ۱۰۱ این برنامه با رویکرد عدالت جنسیتی تصویب شد تا با شاخص سازی و ابلاغ شاخص ها در جهت ماموریتها گام برداریم.

وی با بیان اینکه ما در میانه راه هستیم،تصریح کرد: خیلی کارها را می توانستیم انجام دهیم یا فرصت نشد یا به هر دلیلی انجام نشد و برخی کارها را نباید انجام می دادیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر