کد خبر: 19552
A

حضور بانوان بسیجی در ماموریت های امنیتی تهران/ تشدید ایست های بازرسی بسیج در ایام انتخابات

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس از تشدید ایست های بازرسی و گشت های اطلاعاتی بسیج در ایام انتخابات خبر داد و گفت: بسیج در انتخابات پیش رو برقراری امنیت انتخابات را از وظایف خود می داند.

حضور بانوان بسیجی در ماموریت های امنیتی تهران/ تشدید ایست های بازرسی بسیج در ایام انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران سردار حسن حسن زاده فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس تهران به حضور پررنگ بسیجیان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مهمترین نکته در فضای مجازی این است که بسیجیان باید با استفاده از فضای مجازی تفکر انقلابی و بسیجی را در جامعه نشر دهند و جریان ساز باشند. از طرفی ما همچنان در این زمینه با کاستی هایی مواجه هستیم که باید با تلاش روز افزون این کاستی ها را کاهش دهیم. بسیج باید در زمینه های اقتصادی، هنری، ورزشی و روشنگری سیاسی حضور پیدا کند چرا که وقتی بسیج به عرصه ای قدم می گذارد به دلیل اعتقادی و جهادی کار کردن شاهد پیشرفت در موضوع مورد نظر هستیم و لذا ورود بسیج به تمام زمینه ها امری ضروری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس در پاسخ به سوالی در خصوص نقش بسیج در تامین امنیت شهر تهران اظهار داشت: پایتخت ایران اسلامی به دلایل مختلفی از قبیل جمعیت بالا، وسعت، تفاوت فرهنگ ها و وجود مراکز قدرت در آن بسیار حائز اهمیت است و لذا بحث برقراری امنیت این شهر جزء بحث های مهم کشور محسوب می شود.

حضور بانوان بسیجی در ماموریت های امنیتی تهران

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس در پاسخ به سوالی در خصوص نوع فعالیت گردان های الزهرا(س) و کوثر که ویژه خواهران است با بیان اینکه خواهران چه در زمان مبارزه با رژیم پهلوی و چه در زمان جنگ تحمیلی در کنار برادران خدمات شایانی را به رزمندگان ارائه می دادند گفت: گردان الزهرا(س) بیشتر در بحث امداد و نجات فعال است و گردان کوثر نیز در سطح حوزه ها ماموریت های مختلفی را در زمینه رزمی انجام می دهد بطوریکه خواهران ما در این گردان آموزش های رزمی را فرا می گیرند لذا نقش خواهران در بسیج پررنگ و تاثیرگذار است.

 

وی افزود: در حال حاضر بانوان بسیجی در بسیاری از ماموریت های امنیتی حضور دارند. به طور مثال در مراسم ارتحال امام راحل، راهپیمایی 22 بهمن، راهپیمایی روز قدس و اجلاس های بین المللی خواهران ما در کنار برادران در حلقه ها و سطوح متعدد بصورت محسوس و نامحسوس به ایفای نقش می پردازند و در تامین امنیت شهر فعال هستند.

نقش فعالیت های اطلاعاتی بسیج در تامین امنیت/ تلاش داعش برای انجام اقدامات تروریستی در سال 94

سردار حسن زاده در ادامه به بحث امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما بارها توسط تروریست ها و دشمنان تهدید شده و در سال 94 نیز خود داعشی ها برنامه هایشان در تهران را اعلام کردند اما تجربیات نیروهای امنیتی ما به قدری بالاست که تا به امروز هیچ یک از برنامه های تروریست ها در کشور عملیاتی نشده است. از طرفی تنها بخشی از اقدامات نیروهای امنیتی را در فیلم ماجرای نیمروز مشاهده کردیم لذا کشور ما از لحاظ اشراف اطلاعاتی بر موضوعات مختلف جز کشورهای مطرح منطقه و حتی جهان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس افزود: بخشی از امنیت امروز خود را مدیون فعالیت های اطلاعاتی بسیجیان گمنام هستیم. از طرفی تمام نقاط تهران زیر رصد نیروهای اطلاعاتی بسیج است و این افراد با گشت های محسوس و نامحسوس اتفاقات شهر تهران را زیر نظر دارند و رده های اطلاعاتی ما همواره از پتانسیل و توانمندی اطلاعاتی بسیجیان در ماموریت های امنیتی و اطلاعاتی استفاده می کنند؛ لذا بسیجیان نقش مهمی در تامین امنیت تهران دارند بطوریکه سازمان های مختلف بارها از بسیج در این زمینه کمک گرفته اند. برای مثال بسیج در بحث مبارزه با سرقت و کاهش آمار سرقت بارها به کمک نیروی انتظامی رفته و همکاری بسیج و ناجا موجب کاهش آمار سرقت شده است. بطور کلی بسیج رسالت محور و تکلیف گراست لذا بسیجیان هرکجا احساس تکلیف کند بطور خودجوش و بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل می شود.

 

 

مقابله بسیج با برهم زنندگان امنیت مردم در ایام انتخابات

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج برای تامین امنیت انتخابات گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی همواره دو دغدغه در انتخابات دارد که اول تمام تلاش خود را می کند تا مردم حضور حداکثری پای صندوق رای داشته باشند و دوم بحث تامین امنیت انتخابات که به امید خدا بسیج در انتخابات پیش رو نیز همین دو هدف را دنبال می کند.

وی افزود: در سال 88 برخی با تحریک عوامل خارجی و داخلی به دنبال این بودند که شیرینی حضور و مشارکت حداکثری و بی نظیر مردم را بکاهند و به دنبال آن امنیت عمومی جامعه را برهم بزنند که بسیج در آن زمان با بصیرت بالا به وظیفه خود به خوبی عمل کرد و در انتخابات پیش رو نیز حضور حداکثری و برقراری امنیت را از وظایف خود می داند. خوشبختانه مردم با کسب تجربیات ارزشمند از بصیرت بالایی برخوردار هستند که قطعا با حضور خود در انتخابات و انتخاب اصلح آینده روشنی را برای کشور و انقلاب رقم خواهند زد.

تشدید گشت های اطلاعاتی و ایست های بازرسی بسیج در ایام انتخابات

سردار حسن زاده در پایان گفت: فعالیت های بسیج از جمله ایست های بازرسی، گشت های اطلاعاتی، گشت های محسوس و نامحسوس در ایام انتخابات با هدف برقراری و تامین امنیت تشدید می شود. بسیج پرس

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر