کد خبر: 19558
A
تندگویان در واکنش به اظهارات مهدی چمران به دیده بان ایران گفت:

اگر آقایان قانون را قبول ندارند و خودشان تصمیم می‌گیرند، رسما" اعلام کنند که ما قانون را قبول نداریم / طبق قانون مرخصی شهردار باید در صحن علنی شورای شهر بررسی شود/ رییس شورا که نباید با سلیقه شخصی خودش به شهردار مرخصی بدهد

محمد مهدی تندگویان: «طبق قانون شورا شهر می‌تواند دو ماه به شهردار مرخصی بدهد و شهردار مؤظف است‌که جانشین خود را معرفی کند و ما باید بدانیم اگر اتفاقی در شهر صورت گرفت مسئولیت آن با چه کسی است و چه کسی باید پاسخگو باشد. »

اگر آقایان قانون را قبول ندارند و خودشان تصمیم می‌گیرند، رسما" اعلام کنند که ما قانون را قبول نداریم / طبق قانون مرخصی شهردار باید در صحن علنی شورای شهر بررسی شود/ رییس شورا که نباید با سلیقه شخصی خودش به شهردار مرخصی بدهد

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: محمد مهدی چمران صبح امروز در نشست خبری خود که به مناسبت روز شورا ها برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر مرخصی محمد باقر قالیباف شهردار تهران جهت انجام فعالیت های تبلیغاتی اظهار کرد: «مرخصی‌ها را هیچ‌وقت در صحن مطرح نمی‌کردیم چراکه یک بحث مدیریتی است و مرخصی را به رییس شورا می‌دهند و از دوره اول رسم نبوده که مرخصی در صحن علنی بررسی شود.»

در همین رابطه محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار دیده بان ایران و با اشاره به نحوه قبول مرخصی از سوی رییس شورای شهر تهران گفت: «باید مُرّ قانوندر هر شرایطی باید رعایت شود. به همین خاطر هم ما برای اینکه احساس می‌کردیم موضوع قانونی بررسی نشده است در نامه‌ای به وزیرکشور خواستار بررسی تخلفات احتمالی شدیم.»

وی با بیان اینکه مدل پذیرش مرخصی باید بررسی شود، گفت: «طبق قانون مرخصی باید در صحن علنی شورای شهر بررسی شود و اگر آقای چمران نمی خواهد درخواست به صحن بیاورد و خودشان شخصا" با مرخصی  آقای قالیباف موافقت کردند بحث دیگری است که به نظر من  ستاد رسیدگی به تخلفات شوراها وظیفه دارد که به این موضوع رسیدگی کند.»

این عضو شورای شهر در واکنش به بخشی از سخنان چمران گفت:  « ما در این کشور قانون داریم و اینگونه نمی شود که با رسم گذاشتن  یک کار خلاف قانون!  مدلی را ابدا و آنرا اجرا کنیم.»

وی ادامه داد: «اگر آقایان می گویند که قانون اشتباه است و قانون را قبول ندارند و خودشان تصمیم می‌گیرند، اعلام کنند که ما قانون را قبول نداریم تا هیچ یکی از موضوعات شورا را هم قانونی بررسی نکنیم و هر عضو بر اساس تشخیص خودش کار انجام دهد.

تندگویان گفت: «طبق قانون شورا شهر می‌تواند دو ماه به شهردار مرخصی بدهد و شهردار مؤظف است‌که جانشین خود را معرفی کند و ما باید بدانیم اگر اتفاقی در شهر صورت گرفت مسئولیت آن با چه کسی است و چه کسی باید پاسخگو باشد. »

عضو شورای شهر تهران به مطالب امروز روزنامه همشهری هم اشاره کرد و گفت: «موسسه همشهری در اختیار شهرداری است و از منافع عمومی مردم تامین می شود که حق ندارد کار تبلیغاتی برای هیچ کسی انجام دهد. و این خلاف قانون است که همه تلاشش را برای تبلیغ شهردار بکار گرفته است. »

وی ادامه داد: اگر مطالب امروز مصداق جانب داری از یک کاندیدای مشخص باشد، باید حتما ستاد انتخابات کشور اعلام نظر و برخورد کند.

محمد مهدی تندگویان در واکنش به حضور برخی از مدیران شهرداری در ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: شورای شهر مشکلی برای حضور برخی مدیران و معاونین شهرداری در ستاد انتخاباتی آقای قالیباف ندارد اما این را باید ستاد انتخابات کشور بررسی کند که حضور این افراد نیاز به استعفاء از سمت فعلی خود دارند یا خیر که مشابه این مورد را در ستاد انتخاباتی آقای روحانی داشتیم که آقای شریعتمداری و نجفی از حضور در دولت استعفاء دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر