کد خبر: 19752
A
زهره آشتیانی:

شورای شهر هیچ خلا قانونی در بعد نظارتی ندارد اما رانت‌ها و روابط پشت پرده باعث شد قانون به درستی اجرا نشود

زهره آشتیانی : برخی از احزاب پیشنهاد داده بودند که احزاب گزینه های خود را برای انتخابات شورای شهر به شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ارائه دهند که انتخابات به جای شخص محور حزب محور باشد.در این صورت روال انتخاب افراد و ارائه لیست بهتر و سریع تر و بدون حاشیه پیش می‌رفت و جایگاه احزاب و نقش محوری احزاب در توسعه سیاسی کشور محکم تر می شد

شورای شهر هیچ خلا قانونی در بعد نظارتی ندارد اما رانت‌ها و روابط پشت پرده باعث شد قانون به درستی اجرا نشود

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: دور پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در حالی کمتر از 20 روز دیگر برگزار خواهد شد که در این دوره شاهد افزایش چشم گیر داوطلبان در سراسر کشور به ویژه تهران هستیم که از این بین بانوان نیز تعداد زیادی از آمار ثبت نام ها را به خود اختصاص داده اند.

زهره آشتیانی، عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران(حاما) و داوطلب انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به تعداد بالای داوطلبان این دوره از انتخابات شورای شهر اظهار داشت: تعداد زیاد ثبت نام کنندگان را باید به فال نیک گرفت که این نشان دهنده این است که شورا توانسته است مطالبه گری شهروندی و نظارت اجتماعی را تقویت کنند.

وی ادامه داد: این تعداد ثبت نام کنندگان نشان دهنده آن است که شورا توانسته به کار کرد اصلی خود نزدیک و جایگاه و اهمیت آن در اداره شهر مملوس شود.

آشتیانی افزود: در گذشته اینکه شورا چقدر بتواند در فرآیند و عملکرد شهرداری تاثیر گذار باشد که این عملکرد به سمت رانت و فساد نرود برای مردم و بسیاری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی قابل درک نبود.

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران(حاما) عنوان کرد: از نظر تشکیلاتی وقتی جریانی می خواهد کاری انجام دهد باید سیاستی را مد نظر قرار دهد که کمترین تنش و بیشترین خروجی را داشته باشد. 

وی ادامه داد: برخی از احزاب پیشنهاد داده بودند که احزاب گزینه های خود را برای انتخابات شورای شهر به شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ارائه دهند که انتخابات به جای شخص محور حزب محور باشد.

آشتیانی افزود: در این صورت روال انتخاب افراد و ارائه لیست بهتر و سریع تر و بدون حاشیه پیش می‌رفت و جایگاه احزاب و نقش محوری احزاب در توسعه سیاسی کشور محکم تر می شد.

این فعال رسانه ای به مهمترین دغدغه خود برای ثبت نام در انتخابات شورای اشاره کرد و گفت: مهمترین دغدغه من بحث رانت و فساد پذیر بودن سیستم شهرداری بود که این موضوع باعث شد است بر روی خیلی از موضوعات دیگر تاثیر گذارد.

وی به شأن نظارتی شورا اشاره کرد و گفت: متاسفانه کسانی در شورا قرار گرفتند که نتوانستند بعد شان نظارتی شورا را به خوبی درک کنند.

زهره آشتیانی تصریح کرد: ما هیچ خلا قانونی در بعد نظارتی نداریم ولی متاسفانه رانت‌ها و روابط پشت پرده باعث می‌شود که قانون به درستی اجرا نشود.

وی ادامه داد: مراوداتی که در بین برخی از اعضا شورای و سیستم شهرداری وجود دارد باعث می‌شود که این نهاد شورای شهر و مردم نباشد و شورای شهرداری باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران(حاما) افزود: وقتی مصوبات به سمتی می‌رود که به نفع شهرداری است و خروجی گزارشات و اداره صحن مطلوب شهرداری است این می شود شورای شهرداری نه شورای شهر تهران که ما انتظار آن را داریم.

آشتیانی با اشاره به فعالیت های شهرداری تهران در حوزه زنان گفت: نمی توان گفت که در شهر کارهایی برای زنان انجام دهیم و برای مردان انجام ندهیم، این تفکیک درست نیست هر کاری که انجام می‌شود مکمل هم هستند تا شهر به اداره مطلوب خود برسد و بنابراین باید برنامه ها بصورت جامع باشد ولی با توجه به مشکلات خاص زنان که اکنون متاسفانه شاهد امارها و گزارش هایی خوبی را نمی بینیم و این ضرورت تدوین برنامه معین برای بهبود وضعیت زنان در شهر را بیان می کند و لذا اکنون زنان کاندیدای اصلاح طلب با برنامه مدون در این زمینه وارد عرصه شده اند تا انشالله شاهد تحولاتی مثبت باشیم . 

وی افزود: رویکرد شهرداری تهران رویکردی نبود که نتیجه برای زنان نتیجه محور باشد و علی رغم گزارشات و بودجه هایی که برای زنان در نظر گرفته شده یا این بودجه ها هدفمند نبوده و در جای درست خود هزینه نشده است و از طرفی نتیجه آن این شد که آسیب های اجتماعی و فقر زنانه شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر