کد خبر: 19811
A

حافظی: شهرداری با همان ۴درصد مدنظر قالیباف تعامل می‌کند/ آقایان از بالا زنگ می‌زنند به اعضای شورا که به این موضوع رای بدهید یا رای ندهید

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره طبقه بندی جامعه به 4 درصد و 96 درصد توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تعاملات عمده شهرداری در این سالها با همان چهار درصد صورت گرفته است. الان چه اتفاقی افتاده که امروز این چهار درصد بد شده و 96 درصد خوب شده اند.

حافظی: شهرداری با همان ۴درصد مدنظر قالیباف تعامل می‌کند/ آقایان از بالا زنگ می‌زنند به اعضای شورا که به این موضوع رای بدهید یا رای ندهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نشست هم اندیشی انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز درباره ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از یازده دوره، فردی بچه چهار ساله اش را برای ثبت نام ریاست جمهوری می آورد، این اتفاق برای تمسخر نیست بلکه این فرد حرف برای گفتن دارد، چرا پس از 11 دوره انتخابات این ضعف ها اصلاح نشده است. این فرد بسیار هوشمند است و قانونگذار را تادیب و نقد می کند و مطالبه می کند که قانون را اصلاح کنید.

وی درباره طبقه بندی جامعه به 4درصد و 96درصد توسط یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: تعاملات عمده شهرداری در این سالها با همان 4درصد صورت گرفته است. الان چه اتفاقی افتاده که امروز این 4درصد بد شده و 96درصد خوب شده اند.

حافظی گفت: به دسته بندی های سیاسی کاری ندارم و بحث سیاسی هم ندارم اما از منظر اجتماعی و افکار عمومی قابل پذیرش نیست فرد اصلاح طلبی که در صحن شورا پیشنهاد می کند به آقای قالیباف نشان دولتی بدهید، دوباره در لیست اصلاح طلبان قرار گیرد، اگر این اتفاق رخ بدهد، مردم حق دارند به لیست ها از بالا تا پایین شک کنند اگر جناح های سیاسی پایش داشته باشند اعتماد مردم به آنها جلب خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران درباره کاشت درخت در اطراف تهران که در مناظره اول از سوی قالیباف تاکید شد، گفت: کاشت این تعداد درخت که آقای شهردار به آن اشاره کرده است، درست بوده اما مشکل اینجاست که درخت 50 ساله شهر را قلع و قمع می کنید و چند هکتار نهال یکساله می کارید، آیا ارزش زیست محیطی این درختان برابر است. از محل قلع و قمع باغات درآمد کسب می کنند و بدنبال آن درخت یکساله می کارند.

حافظی درباره تولید برق از زباله هم گفت: پیک مصرف برق تهران 4160 مگاوات است آقایان، با یکی از اعضای ستاد دوره قبل ریاست جمهوری خودشان قرارداد بسته اند که کارخانه زباله سوز احداث کند، زمین به او دادند و تامین مالی هم کردند، این زباله سوز چینی فقط 3 مگاوات برق از سوزاندن 200 تن زباله تولید می کند در حالی که در تهران، روزانه حدود 8000 تن زباله تولید می شود. افت ولتاژ شبکه برق در شهر تهران 570 مگاوات است که آقایان با ساختن 200 زباله سوز، تازه می توانند افت ولتاژ را جبران کنند!. حرکتها و شعارها، پوپولیستی و عوام فریبانه است، به عمل کار برآید با سه مگاوات برق نمی توان بیشتر از این پرید.

وی گفت: شورای شهر نهاد مدنی - حاکمیتی است و جایگاه نظارتی و اعمال قانون دارد، انتخاب شهردار، حسابرس، ذیحساب از مهمترین تصمیمات حاکمیتی شورای شهر است. شورای شهر این ظرفیت را دارد که اگر فردی دچار تخلف شد وی را به دستگاه قضایی معرفی کرده و حتی تا انفصال از خدمت نیز پیگیر باشد.

حافظی با اشاره به مصوبه برج باغ ها که افتخار رئیس شورای شهر است، تاکید کرد: با این مصوبه، هکتار ها باغ شهر تهران را طی ده سال گذشته نابود کردند. اگر تصمیمی اتخاذ کردید که اشتباه بوده باید مسئولیت آن را بپذیرید، اصلاح کنید و از مردم عذرخواهی کنید که متاسفانه این رویکرد وجود ندارد.

وی گفت: در بخش فسادستیزی اگر شورا مشکل و ضعف داشته باشد به شدت به جامعه و شهروندان آسیب خواهد زد، وقتی احزاب در کشور وجود نداشته باشد هر کسی می تواند به واسطه ای یا محبوبیتی وارد شورا شود، باید زیرساخت های لازم در بدنه جامعه ایجاد شود تا نارسایی های موجود در این بخش مرتفع شود. مردم بیش از آنچه که مسئولین تصور می‌کنند، باهوش هستند، مردم با این رفتار به مسئولان آموزش می دهند که 11 دوره تاخیر در اصلاح قانون دارید .

حافظی در مورد دلیل حساس بودن حوزه مدیریت شهری نیز گفت: منابع شهر، حق الناس و از جیب مردم است و باید از این منابع صیانت شود، قرار نیست این پول توسط عده ای چپاول شود و برخوردی با آنها نشود. کسی که به فساد مالی آلوده می شود نه تنها خسران اخروی و بعضا دنیوی برای خود ایجاد می کند بلکه جمهوریت و اسلامیت نظا م را هم زیر سوال می برد و مردم را به نظام بدبین می کند، این اتفاق قابل پذیرش نیست، انتظار برخورد جدی با این تخلفات، انتظار زیادی نیست.

حسابرسی‌های شهرداری، مردود و مشروط بوده است

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی شهرداری تهران و شرکت ها و سازمان های تابعه آن که طی این سالها به شورای شهر ارائه شده است عمدتا مشروط و مردود و غیر قابل اظهار نظر بوده که برای وزارت کشور نیز ارسال شده است، گفت: چرا در طول این سالها وزارت کشور جمع بندی گزارشات حسابرسی شهرداری تهران و سایر کلان شهرهای کشور را تهیه و برای مقامات و سران سه قوه ارسال نکرده است؟ چرا در وزارت کشورشورای عالی حسابرسی ایجاد نکرده اید؟ باید عملکرد هر دوره شهرداری مرور می شد و انحرافات رصد و مداخله می شد چرا تاکنون این امر محقق نشده است چرا دیوان محاسبات شهری نداریم؟

وی ادامه داد: هیچ فردی در مدیریت شهری در برابر تصمیم و عملش پاسخگو نیست. آقایان از بالا زنگ می زنند که به این موضوع رای بدهید یا رای ندهید، تصمیم گیری در مورد سقف بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران که پیشنهادات مختلفی داشت، پیشنهاد ما این بود که سقف بودجه پایین باشد که فشار به مردم نیاید، در مورد یکی از پیشنهادات رای گیری کردند که تعداد آرا نصف بعلاوه یک شد اما رئیس شورا اعلام نتیجه نکرد، سی ثانیه گذشت و گفتند دوباره رای گیری می کنیم که رای گیری مجدد انجام شد و این بار رای نیاورد! مرور فیلم این جلسه حقیقت تلخی را آشکار خواهد کرد، نهایتا پیشنهاد بعدی رای آورد که در آن ۷۰۰ میلیارد تومان عدد بودجه افزایش پیدا کرد یعنی با رفتار غیرقانونی یک عضو شورا ۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر از جیب مردم برداشته شد. موضوع دیگر اینکه باید متن مذاکرات صحن شورا همانند مجلس شورای اسلامی مکتوب شود و اسامی موافقین و مخالفین در هر رای گیری ثبت شود اما با وجود درخواست های متعدد، آقای رئیس شورا موافقت نکرده و بر این باور است که فیلم برداری از صحن کفایت می کند.

حافظی گفت: اگر مدیریت کنونی شهرداری تهران ادامه یابد در آینده شاهد فروختن بوستان های شهر خواهیم بود، آقای شهردار و معاونشان ادعای شفافیت و مبارز با فساد اداری دارند و می گویند شهرداری از دستگاه های نظارتی بابت شفافیت مالی و مبارزه با فساد اداری تقدیر نامه گرفته است و این مطلب را سه چهار بار در صحن اعلام کردند، بنده تحقیق کردم دیدم صحت ندارد، تذکر دادم که مستندات این تقدیرنامه را اعلام کنید، چهار ماه گذشته است اگر شما مستندات دیدید من هم دیدم. ما دوست نداریم در مورد کسی که کاندیدای ریاست جمهوری است شائبه دروغگویی ایجاد شود، اما تا این لحظه هیچ مستندی ارائه نکرده اند.

وی ادامه داد: آقایان در برگزاری همایشی در موضوع شفاف سازی و مبارزه با فساد مالی کمک کرده بودند و بعد از برگزاری همایش مسئولین یک نهاد نظارتی طی مکاتبه ای بابت همکاری در برگزاری همایش از آنان تقدیر کرده اند! .

عوام‌فریبی در مناسب‌سازی شهر برای معلولان

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره مناسب سازی فضای شهری برای معلولین نیز گفت: مناسب سازی یعنی اینکه یک معلول به صورت مستقل بتواند از خانه خارج شود و به هر نقطه از شهر که مایل باشد سفر کند و بدون هیچ مانع و مشکلی به خانه برگردد، آیا شما طی ده سال مدیریت بر شهر چنین فضائی ایجاد کرده اید که اینگونه عوام فریبی می کنید؟ کمیته مناسب سازی معابر تشکیل شد و حدود یکسال و نیم قبل بنده نیز بعنوان نماینده شورا در این کمیته انتخاب شدم تا این لحظه این کمیته حتی یک جلسه هم نداشته است ولی شعار مناسب سازی معابر شهری برای معلولین می دهند.

وی درباره بدهی شهرداری که عددش را کسی نمی داند، گفت: ما می دانیم برخی پیمانکاران شهرداری هفت ماه است نتوانسته اند حقوق پرسنل خود را بدهند، با آبروی مردم چرا بازی میکنید؟ چرا این بدهی ایجاد شده است؟ در بودجه مصوب منابع لازم برای همه پروژه ها پیش بینی شده است، یا بودجه را تخصیص نداده اید و منابع را در جای دیگری صرف کرده اید که این تخلف است و یا کسری بودجه داشته اید که در چند سال گذشته کسری بودجه در شهرداری نداشته ایم، بدهی به پیمانکار اصلا معنا ندارد و مطمئنا این عدم پرداخت بدهی و مطالبات ایجاد شده با تخلف ایجاد شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر