کد خبر: 19818
A
فریده غیرت در گفت و گو با دیده بان ایران؛

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان حتی «شعار» هم ارائه نکردند/ دولت احمدی نژاد برای زنان ارزشی قائل نبود/ عملکرد روحانی در حوزه زنان قابل ستایش است

فریده غیرت : «زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند و باید برای مشارکت حداکثری آنها برنامه های خاصی را ارائه کرد. هر چند طی چند سال گذشته در این حوزه فقط شعار شنیده ایم. به طور مثال در دوران هشت ساله محمود احمدی نژاد ما مشاهده کردیم که به غیر از چند نمونه که آنهم حالت تبلیغاتی داشت هیچ اقدامی در حوزه زنان صورت نگرفت و اصولا" در دولت ایشان اصلا برای زنان ارزشی قائل نبودند.»

 نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه زنان حتی «شعار» هم ارائه نکردند/ دولت احمدی نژاد برای زنان ارزشی قائل نبود/ عملکرد روحانی در حوزه زنان قابل ستایش است

دیده بان ایران- نوگل تاجدوزیان: فریده غیرت، کارشناس حقوقی و وکیل دادگستری در خصوص اینکه زنان در شعارها و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری از جایگاهی برخوردار هستند، به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران گفت: « اصولا زنان بیشتر اوقات در شعارهای انتخاباتی حضور دارند و درباره حقوق آنها صحبت می شود و این اصلا حرف تازه ای نیست، اما متاسفانه در عمل توجه زیادی به این قشر از جامعه نمی شود. البته ناگفته نماند که در انتخابات این دوره هم که نامزدهای انتخاباتی نه تنها برنامه خاصی برای زنان نداشتند بلکه حرفی هم از زنان نزدند.

وی اضافه کرد:  «زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند و باید برای مشارکت حداکثری آنها برنامه های خاصی را ارائه کرد. هر چند طی چند سال گذشته در این حوزه فقط شعار شنیده ایم. به طور مثال در دوران هشت ساله محمود احمدی نژاد ما مشاهده کردیم که به غیر از چند نمونه که آنهم حالت تبلیغاتی داشت هیچ اقدامی در حوزه زنان صورت نگرفت و  اصولا" در دولت ایشان اصلا برای زنان ارزشی قائل نبودند.»

این کارشناس حقوقی تصریح کرد: « در دولت 4 ساله روحانی به  هرآنچه که در خصوص زنان وعده داده شده بود، عمل شد و با توجه به  فشارها و محدودیت ها و همه مسائل و مشکلاتی که پیش روی دولت ایشان بود توانستند زن های لایق را در بخش های فرمانداری، وزارت کشور و معاونت ها استفاده کنند و در این دولت آقای روحانی واقعا توجه ویژه ای به زنان معطوف کردند و این واقعا با ارزش است.»

غیرت به حرف های شب گذشته آقای جهانگیری که زنان را مظلوم ترین قشر جامعه خطاب کرد اشاره داشت و گفت: « واقعا در کشور ما زنان بسیار مظلوم هستند و امیدوارم رییس جمهور آینده مظلومیت زنان را در نظر بگیرد و حقوق زن ها را مورد لحاظ قرار دهد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر