کد خبر: 19827
A

حفر تونل در محل انفجار معدن آزادشهر/ مدیرکل بحران گلستان: می‌خواهیم کارگران را زنده خارج کنیم

کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شد.

حفر تونل در محل انفجار معدن آزادشهر/ مدیرکل بحران گلستان: می‌خواهیم کارگران را زنده خارج کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ کار آوار برداری و حفر تونل فرعی برای دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آغاز شده است.

از طرف دیگر، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت : با فعالیت گروههای تخصصی امداد و نجات هلال احمر ، اورژانس و سپاه تلاش می کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.

وی افزود :نیروهای امداد و نجات به دلیل وجود گاز فراوان در داخل تونل معدن نمى توانند پیوسته به کار خود ادامه دهند. سخنگوی سازمان امدادو نجات جمعیت هلال احمر گفت: آمار منتشر شده مبنی بر کشته شدن تعدادی کارگر در حادثه انفجار معدن قطعی نبوده، زیرا دسترسی به کارگران بسیار دشوار است.
حسین درخشان گفت: در پی حادثه انفجار معدن زغال سنگ در استان گلستان تعدادقابل توجهی کارگر در معدن محبوس شده اند.

وی افزود: هنوز از تعداد کشته‌های این حادثه اطلاع دقیقی در دسترس نیست و آمار اعلام شده از کشته‌ها تایید نمی‌شود.

آمار تلفات قطعی نیست

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه آماری از تعداد کارگران محبوس در معدن اظهار کرد: بر اساس گمانه زنی‌ها حدود ۳۰ تا ۵۰ کارگر در معدن گرفتار بوده وبه دلیل حجم قابل توجه گاز موجود در معدن خروج آن‌ها به دشواری صورت می‌گیرد.

درخشان با اشاره به مصدومیت ۲۴ تن در حادثه انفجار معدن عنوان کرد: ۲۴ کارگری که برای نجات سایر افراد محبوس به درون معدن رفته بودند دچار گاز گرفتگی شده و این مصدومان افرادی نیستند که زمان انفجار در معدن بوده باشند.

وی از انتقال مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و گفت: ۲۴ کارگری که دچار گازگرفتگی شده اند از سوی نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده تا روند درمانی خود را طی کنند.ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر