کد خبر: 19935
A
گزارش دیده بان ایران از نشست هم اندیشی مشکلات منطقه دوازده تهران؛

محمد حقانی: کم کاری شهرداری تهران پلاسکو را رقم زد/ مرتضی الویری: شهرداری تهران هیچ پیشرفتی در خصوص برنامه چشم انداز 20 ساله نداشته است

شهردار اسبق تهران در ادامه این نشست با نگاهی به عملکرد شهرداری تهران، گفت: در سال 1385 برنامه چشم انداز بیست ساله شهر تهران تدوین شده است و در حال حاضر و با گذشت ده سال از آن، باید شاهد اجرایی شدن نیمی از برنامه چشم انداز می بودیم ولی متاسفانه در بخشی از کارها هنوز هیچ اقداماتی صورت نگرفته است.

محمد حقانی: کم کاری شهرداری تهران پلاسکو را رقم زد/ مرتضی الویری: شهرداری تهران هیچ پیشرفتی در خصوص برنامه چشم انداز 20 ساله نداشته است

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی دیده بان ایران، " محسن هاشمی رفسنجانی" در حاشیه نشست هم اندیشی مشکلات منطقه دوازده تهران که با حضور کسبه و تجار بازار بزرگ تهران برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر قرار داریم و مردم مثل گذشته و با حضور گسترده خود در پای صندوق های اخذ رای زمینه حضور کاندیدای اصلح و کار بلد در پست ریاست جمهوری و شورای شهر تهران را بوجود آورند.

یادگار امیر کبیر زمان در ادامه بیان داشت: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورخ 21 اردیبهشت ماه لیست کاندیدای مورد حمایت خود را منتشر خواهد کرد و امیدواریم که مردم با دید باز به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهند.

عضو فعلی شورای شهر تهران در دور چهارم در ادامه این نشست با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران، گفت: متاسفانه شهرداری تهران در مدت ریاست آقای قالیباف عملکرد مناسبی نداشته است وهمین موضوع خسارات جبران ناپذیری بر شهر تهران تحمیل کرده است.

 

بازار بزرگ تهران پلاسکوی دیگر و در معرض خطر

"محمد حقانی" با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو تهران، در ادامه اظهار داشت: شهرداری تهران در مورد ساختمان پلاسکو کوتاهی هایی انجام داده است که منجر به آتش سوزی این بنای تاریخی تهران شده و شهرداری نمی بایست فقط به دادن اخطار به هیأت مدیره ساختمان پلاسکو اکتفاء می کرد و می بایست اقدام به پلمپ این ساختمان می کرد تا هیأت مدیره و مالک آن اقدام به بهسازی و مقاوم سازی آن می کردند.

وی یادآور شد: شهردار تهران، تلاش می کرد که حادثه ساختمان پلاسکو را به گردن دولت بیاندازد ولی در این کار موفق نشد و به این دلیل که ساختمان پلاسکو کارگاه تولیدی نبوده که زیر نظر دولت باشد و چون یک مرکز فروش پوشاک بوده پس کار نظارت و رسیدگی به آن مختص شهرداری است و این حادثه تلخ که منجر شد خیلی ها جان و مال خود را از دست بدهند به دلیل بی کفایتی شهردار تهران و همکارانش در شهرداری رخ داد.

حقانی در ادامه بیان داشت: ما هم اکنون مجتمع های زیادی در تهران داریم که شرایطی همچون به ساختمان پلاسکو را دارند و یکی از آن ها بازار بزرگ تهران است و اگر برای رفع مشکلات آن اقداماتی صورت نگیرد؛ متاسفانه در آینده شاهد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی سنگین تری نسبت به ساختمان پلاسکو در بازار بزرگ تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به انتخابات پیشرو گفت: مردم می بایست از میان کاندیدای ریاست جمهوری و شورای شهر، افرادی را انتخاب کنند که دارای سابقه مدیریتی و اجرایی قابل قبولی باشند تا آنها با تدبیر و کارایی که دارند بتوانند در جهت بهتر شدن شرایط کشور و شهرها و رفع مشکلات کنونی قدم های مثبت و خوبی بردارند.

حقانی در پایان بیان کرد: همه این را به خوبی می دانیم که دولت تدبیر و امید در شرایطی دولت را به دست گرفت که در لبه پرتگاه قرار داشت و دولتمردان دولت یازدهم به خوبی توانستند که دولت را از آن شرایط نجات دهند و تاکنون شاهد اقدامات خوبی از دولت بوده ایم و اگر این مسیر برای دولت روحانی ادامه داشت باشد بدون شک در دولت دوازدهم شاهد شرایط بهتری برای جامعه خواهیم بود.

 

شهرداری تهران هیچ پیشرفتی در خصوص برنامه چشم انداز 20 ساله نداشته است

شهردار اسبق تهران در ادامه این نشست با نگاهی به عملکرد شهرداری تهران، گفت: در سال 1385 برنامه چشم انداز بیست ساله شهر تهران تدوین شده است و در حال حاضر و با گذشت ده سال از آن، باید شاهد اجرایی شدن نیمی از برنامه چشم انداز می بودیم ولی متاسفانه در بخشی از کارها هنوز هیچ اقداماتی صورت نگرفته است.

"مرتضی الویری" یادآور شد: طبق برنامه چشم انداز بیست ساله شهر تهران، هم اکنون بایستی شاهد کم شدن میزان آلودگی هوا می بودیم ولی متاسفانه علاوه بر اینکه تاکنون از میزان آلودگی هوای شهر تهران کاسته نشده بلکه بر میزان آن هم افزوده شده و این نشان از این دارد که آقای قالیباف در این مدت 12 سالی است که سکان دار شهرداری است عملکرد مناسبی نداشته و نتواسته که معضل آلودگی هوا و ترافیک را حل کند.

وی در ادامه بیان داشت: آقای قالیباف از سال 1384 تا کنون اقدام به استخدام سی هزار نیروی مازاد کرده و با حقوقی که به آنها داده می شود؛ می توانست در جهت رفاه و آسایش مردم اقدامات موثری انجام دهد.

الویری در پایان گفت: شهرداری تهران در حوزه محیط زیست و .. عملکرد ضعیفی داشته و امید است که مردم با انتخاب افراد متخصص و خدمتگذار برای شورای شهر تهران، بتوانند در آینده شاهد بهتر شدن اوضاع پایتخت باشند.

 

 

خبرنگار: سجاد صفری 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر