کد خبر: 20143
A
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

تشکیل ١٩٦ پرونده انتخاباتی تاکنون/ پرونده ریخته گران با ٤٦ متهم به دادگاه رفت

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه تاکنون ١٩٦ پرونده انتخاباتی در دستگاه قضایی تشکیل شده است، گفت: بیشتر این پرونده ها مربوط به شوراها است.

تشکیل ١٩٦ پرونده انتخاباتی تاکنون/ پرونده ریخته گران با ٤٦ متهم به دادگاه رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و دوازدهمین نشست خبری با تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت روز سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، افزود: شاید این سوْال پیش بیاید چرا این هفته را نشست گذاشتیم که باید بگویم احتمالا هفته بعد نیستم و باتوجه به مسائل موجود این هفته نشست برگزار کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد، ٢٩ اردیبهشت انتخاباتی پرشور و بانشاط و حضور حداکثری داشته باشیم تا برگ زرینی بر اقتدار مردم سالاری ما افزوده شود.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در سراسر دادگستری های کشور ١٩٦ پرونده تا کنون به دستگاه قضایی رسیده که بیشترین پرونده مربوط به شوراهاست، اظهار کرد: ستاد پیشگیری هم بیش از ٨٠٠ مورد تذکر به افراد و ستادهای مختلف دادند و از جمله به حدود ١٠٠ مورد از افرادی که در کانال ها و شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند تذکراتی داده شده که ٥٧ مورد مربوط به جریان اصولگراها و بقیه مربوط به اصلاح طلبان بود.
به گفته وی، ١٨ مورد حضوری دعوت شدند و تخلف به آنان گزارش شد که هشت مورد مربوط به اصولگراها، ٢ مورد افراد متفرقه و بقیه مربوط به جریان اصلاح طلبان است.

** پرونده ریخته گران با ٤٦ متهم به دادگاه رفت 
محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده ریخته گران اشاره کرد و گفت: این پرونده با ٤٦ متهم به دادگاه رفت.
وی ادامه داد: متهمان در دادگاه در برابر اتهامات از خود دفاع خواهند کرد.

** تشکیل پرونده برای قایم مقام قبلی آستان قدس
معاون اول قوه قضاییه درباره قایم مقام قبلی آستان قدس، اظهار کرد: تا پرونده تمام نشود نمی توان جزییات آن را منتشر کرد اما اینکه پرونده ای تشکیل شده اطلاع رسانی انجام شد و تاکنون کسی در ارتباط با این پرونده دستگیر نشده است.

** همه مسئولان دولت یازدهم فهرست اموال خود را اعلام کردند
محسنی اژه ای درباره اینکه آیا مسئولان دولت یازدهم لیست اموال خود را اعلام کرده اند یا نه، گفت: طبق قانون قبل افراد محدودی باید اموال را اعلام می کردند، و دفترچه برای صاحب تصدی فرستاده و اگر نقصی بود برطرف می شد.
وی با بیان اینکه پرونده فهرست اموال دو نفر از وزرا در دولت یازدهم ناقص بود و سوْال کردیم گفتند برای فرزند یکی از مسئولان است، ادامه داد: همه کسانی که در دولت یازدهم بودند لیست اموال خود را اعلام کردند .

** نظر سخنگوی قوه قضاییه درباره ثبت نام کارخانه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوْال که آیا ثبت نام کارانه و گرفتن اطلاعات مردم تخلف است یا نه، گفت: تا کنون در این باره نشیندم؛ وزارت کشور موضوع را بررسی می کند و اگر شکایت کنند قوه قضاییه به آن رسیدگی می کند و تا کنون شکایتی از وزارت کشور اعلام وصول نشده است.
ادامه دارد..

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر