کد خبر: 20148
A

روایت یک شاهد عینی از حضور روحانی در جمع کارگران داغدار معدن

وزیر کار شب گذشته و رئیس جمهور امروز در جمع کارگران داغدار معدن یورت حضور یافته و از نزدیک با درددل‎های آنان آشنا شدند.

روایت یک شاهد عینی از حضور روحانی در جمع کارگران داغدار معدن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شب گذشته وزیر کار در محل حادثه حضور یافت و تا عمق 1400 متری بدون همراهانش رفت و تا ساعت 4 صبح با معدنچیان صحبت کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

صبح امروز نیز رئیس جمهور به استان گرگان رفت. به گزارش یک شاهد عینی او با خانواده‎های داغدار بازماندگان حادثه معدن دیدار کرد. نمایندگان معدنچیان داغدار مشکلاتشان را به رئیس جمهور گفتند و نسبت به حقوق کم و مشکلات مزمن و کهنه‎اشان با او درد دل کردند. همسران معدنچیان متوفی و پدران آنها اعتراضاتشان را داغدارانه مطرح کردند.

به گفته وی، این افراد داغدار از عملکرد برخی مسئولین محلی نیز به شدت اعتراض کردند و خواستار برخورد جدی با کارفرمایان و سهامداران معدن یورت شدند. در خواست دیگر آنان این بود که معدنچیان متوفی شهید نامیده شوند و با مسببین و پیمانکاران برخورد شود. نماینده یکی از خانواده ها هم گفت با وجود همه این اعتراض‎ها امیدواریم که دولت تدبیر و امید ادامه یابد.

این شاهد عینی ادامه داد: پس از این دیدار، رئیس جمهور مصرانه خواستار بازدید از محل معدن شدند تا در جریان امدادرسانی قرار گیرد. استقبال معدنچیان از حضور رئیس جمهور به گونه‎ای بود که او امکان پیاده شدن از ماشین را نیافت. اما با چندین کارگر معدن گفت و گو کرد و حتی یکی از آنها وارد ماشین شد و با رئیس جمهور گفت و گو کرد.

به گفته وی، سخنان معدنچی ها توام با اعتراضات به حقشان بود. اعتراضاتی که فقط مربوط به این سالها نبود و از درد کهنه و ماندگار سالها بود که مورد بی توجهی قرار گرفته بودند و آسیب های کار در معدن جسمشان را فرتوت کرده بود.

از او درباره فیلم منتشر شده از این دیدار سوال شد و این شاهد عینی با تکذیب حواشی مورد ادعای برخی رسانه های منتقد دولت گفت: اعتراض مردم داغدار طبیعی بود. درد دل ها و نقد کارگران با رئیس جمهور در فضایی امن مطرح شد. وزیر کار هم آنچنان گرم و صمیمی در جمع کارگران معترض بود که اصلا تفاوتی بین وزیر و کارگران نبود. البته برخی تحریکات هم دیده می شد.

وی در واکنش به خبرسازی برخی منتقدان دولت گفت: دقت داشته باشید که رئیس جمهور می‎توانست اصلا به دیدار معدنچیان نرود اما خودشان با اصرار خواستند که به محل بروند و با علم به اینکه می دانست مردم معترضند به آنجا رفت و آنها را آرام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر