کد خبر: 20443
A

انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران نسبت به لیست منتشر شده اصلاح طبان برای انتخابات شورای شهر

اسماعیل دوستی: عجیب ترین اتفاقى که در مورد بستن لیست شوراى پنجم افتاده این است که اعضاى شوراى سیاست گذارى خودشان نامزد بوده اند و در کمال تعجب خودشان را در لیست قرار داده اند!!! مگر مى شود که در یک مسابقه هم بازیکن بود و هم داور؟!

انتقاد صریح عضو شورای شهر تهران نسبت به لیست منتشر شده اصلاح طبان برای انتخابات شورای شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پس از انتشار لیست اصلاح طلبان برای انتخابات پنجم شورای شهر تهران که با واکنش ها و انتقاد های متعددی مواجه شد؛ «اسماعیل دوستی» عضو کنونی شورای شهر تهران طی نگارش یادداشتی که در اختیار دیده بان ایران قرار داد، نوشت:  از دیشب که لیست شوراى سیاست گذارى اصلاح طلبان منتشر شده حجم بى سابقه اى از انتقاد نسبت به این لیست شکل گرفته و من نیز وظیفه خود مى دانم با بیان چند نکته مسائلى را راجع به لیست مذکور بیان نمایم.

اول) شوراى سیاست گذارى اصلاح طلبان از روز آغاز فعالیتش مدعى بود که در حال بررسى تخصصى نامزدها و رده بندى آنها بر اساس سوابق اجرایى و سیاسى آنهاست. 

اما لیست منتشر شده نشان مى دهد که اساسا آن رده بندى صورت نگرفته یا اگر گرفته است افرادى از آن انتخاب شده و وارد لیست شده اند که در رده هاى انتهایى آن حضور داشته اند. چون فقط شخص بنده به اندازه ى مجموع سه چهارم افراد این لیست سابقه ى کار اجرایى و سیاسى دارم اما شوراى سیاست گذارى اینجانب را مستحق حضور در لیست ندانسته است.

دوم) عجیب ترین اتفاقى که در مورد بستن لیست شوراى پنجم افتاده این است که اعضاى شوراى سیاست گذارى خودشان نامزد بوده اند و در کمال تعجب خودشان را در لیست قرار داده اند!!! 

مگر مى شود که در یک مسابقه هم بازیکن بود و هم داور؟!

البته از زمان ثبت نام این افراد اعلام شد که راى آنها براى خودشان بى اثر خواهد شد اما اشاره نشد که تکلیف لابى آنها براى خودشان چه مى شود؟!

سوم) موردى که وظیفه ى خود مى دانم مردم عزیز را از آن مطلع سازم تغییر ناگهانى حوزه ى تخصصى دو تن از اعضاى شوراى سیاست گذارى در لحظه ى آخر است.

پس از پر شدن باکس معمارى-شهرسازى و باکس فرهنگى-آموزشى، اعضاى شوراى سیاست گذارى متوجه عدم راى آورى دو تن از اعضاى این شورا مى شوند. اتفاق عجیبى که رخ مى دهد این است که حوزه ى آن دو را به یکباره تغییر داده و آن دو نفر را در باکس مدیریت شهرى قرار مى دهند.

باید عرض کنم این امر بر خلاف صورتجلسه ى مکتوب خانه معلم است که حوزه ى همه ى افراد مشخص شده بود و تغییر آن غیر ممکن بود اما متاسفانه و در کمال ناباورى این دو نفر که هیچ تخصصى در حوزه ى مدیریت شهرى ندارند از این حوزه دو کرسى لیست را به خود اختصاص مى دهند.

این اتفاق باعث مى شود که على رغم اعلام قبلى مبنى بر اختصاص چهار کرسى به مدیریت شهرى اینک تنها دو کرسى از آن این تخصص باشد.

چهارم ) مورد آخر این است که همه ى ما مى دانیم مردم عزیز تهران با امید بسیارى منتظر اعلام یک لیست توانمند بودند که بتواند مشکلات عدیده ى آنها را حل کند اما متاسفانه با ضعف وافرى که در این لیست دیده مى شود اعتماد آنها خدشه دار شده و باید خیلى زود براى حفظ این امید چاره اى اندیشید.

ضمنا این نکات با احترام تمام به افراد لایقى که در این لیست قرار گرفته اند و بر اساس وظیفه بیان شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر