کد خبر: 20694
A

قطار بین شهری مبارکه - اصفهان ساخته می‌شود

شهردار مبارکه گفت: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که مترو مبارکه - بهارستان به طول ۵۱ کیلومتر و با ایجاد هشت ایستگاه از مجتمع فولاد مبارکه آغاز و تا بهارستان در چهار سال احداث شود.

قطار بین شهری مبارکه - اصفهان ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد شرفا در جلسه شورای راهبری قطار شهری مبارکه - اصفهان، با قدردانی از همراهی فولادمبارکه در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان به ویژه پروژه‌های فاضلاب شهرهای مبارکه و همچنین قطار شهری مبارکه به اصفهان، اظهار کرد: در این راستا طرح‌های بزرگی از جمله راه اندازی مترو مبارکه - اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و کارهای صورت گرفته پیرامون متروی مبارکه - اصفهان افزود: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که مترو مبارکه - بهارستان به طول ۵۱ کیلومتر و با ایجاد هشت ایستگاه از مجتمع فولاد مبارکه آغاز و تا بهارستان در چهار سال احداث شود که بحث حمل و نقل و مترو از مهمترین اقدامات ما در این شهر بوده که در این زمینه معاونت عمرانی استانداری و فولادمبارکه همکاری خوبی با شهرداری مبارکه داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه کلی اجرای این پروژه شامل آزادسازی، ریل گذاری، خرید واگن و احداث ایستگاه‌ها در مجموع ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: متروی مبارکه - اصفهان از شهر جدید مجلسی آغاز شده و در نهایت به شهر بهارستان متصل خواهد شد.

شهردار مبارکه با تأکید بر اینکه دولت، شرکت فولاد مبارکه و شهرداری در احداث این پروژه با هم مشارکت خواهند کرد، تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از مسافت این خط مترو در شهر مجلسی و ۴۱ کیلومتر نیز در محدوده شهر مبارکه وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه مصوبات اجرای این پروژه در جلسه کمیته راهبری اتخاذ شده است، گفت: کمیته‌ای با عنوان کمیته راهبری متروی شهرستان مبارکه برای تسریع در عملیاتی شدن متروی این شهرستان تشکیل شده است.

هم‌چنین مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به سوابق این پروژه و رویکرد فولاد مبارکه در بهره برداری از شبکه‌های ریلی در جابجایی نیروی انسانی اعلام آمادگی کرد تا همانگونه که از ابتدا قدم بلندی در همکاری برداشته است در تداوم فعالیت‌ها نیز در کنار سایر مشارکت کنندگان سهم مناسبی ایفا کند_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر