کد خبر: 20830
A
شهریاری در کفتگو با دیده بان ایران؛

دین گریزی نسل جوان به دلیل افراطی گری است/باید در هیئت امنای مساجد جوانگرایی شود

مسوول ضوابط تدوین قوانین مجلس شورای اسلامی در خصوص فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مساجد، گفت: افراطی گری، یکی از مسائلی است که موجب دین گریزی نسل جوان شده و نباید به افراد تندرو و غیر متخصص مسوولیت داد به این دلیل که جامعه را به انحطاط می کشانند.

دین گریزی نسل جوان به دلیل افراطی گری است/باید در هیئت امنای مساجد جوانگرایی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، "حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی شهریاری" در پاسخ به این پرسش که مساجد تا چه اندازه می توانند بر کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر داشته باشند، گفت: جایگاه مساجد قابل انکار نیست و بسیار جایگاه مهمی دارند؛ منتهی باید افرادی بعنوان امام جماعت وهیأت امنا در مسجد حضور داشته باشند که روحیه جوانگرایی داشته باشند. وی افزود: امام جماعت و هیأت امنا مساجد بایستی از مسائل حزبی و سیاسی به دور باشند و بتوانند از افراد و افکار مختلف جامعه در مساجد استفاده کنند. شهریاری با اشاره به پتانسیل مساجد، گفت: مساجد دارای پتانسیل بسیار بالایی هستند و در صدر اسلام و در زمان حضرت محمد (ص) در مساجد، مباحث علمی، عقد و نکاح و برنامه ریزی های سیاسی صورت می گرفته و مساجد صرفأ جایگاه عبادی نبوده است.  وی در ادامه بیان کرد: منوط به رعایت شرایطی، پتانسیل بالای مساجد محقق خواهد شد و مساجد نباید، محل حضور افرادی با داشتن تفکر خاص، افراد پیر و کهنسال باشد و اگر این چنین شود؛ مساجد جذابیت خود را از دست خواهند داد و نمی توان امیدی به بهبود شرایط مساجد داشت. شهریاری اظهار داشت: مساجد در دین اسلام دارای جایگاه خاص و ویژه ای هستند و اگر یکسری شرایطی که در بالا به آن ذکر شد؛ رعایت شود می توان کارهای زیادی در آن انجام داد. 

وی افزود: وقتی در جامعه تندروی و افراط گری صورت گیرد؛ جامعه به سمت انحطاط حرکت می کند و همین باعث می شود که مردم، دین گریز شوند. شهریاری در پایان با اشاره به برخی کوتاهی هایی مساجد، گفت: متاسفانه در برخی از مساجد سطح شهر تهران، اذان پخش نمی شود و درب مساجد فقط در موقع خواندن نماز به روی مردم باز است. 

 خبرنگار: سجاد صفری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر