کد خبر: 20953
A

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منبع اصلی اخبار انتخابات

در نظرسنجی صورت گرفته در خبرگزاری خبرآنلاین مشخص شد که بیشتر مردم اخبار انتخابات را از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منبع اصلی اخبار انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پیشرفت تکنولوژی بر بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته است و به طبع شیوه آگاهی از اخبار هم امروز همانند دیروز نیست.

مردم امروز دیگر امکانات فراوانی برای پی بردن به اخبار در اختیار دارند و نشریات و صداوسیما دیگر تنها راه‌های اطلاع یافتن از اخبار نیستند.

در نظرسنجی درباره شیوه پیگیری اخبار انتخابات که در وب‌سایت خبرگزاری خبرآنلاین صورت گرفت، ۲۲ هزار و ۷۴۷ نفر از کاربران سایت شرکت کردند و از میان گزینه‌های موجود شیوه محبوب خود را برای پیگیری اخبار انتخابات از میان گزینه‌های «مطبوعات و خبرگزاری‌های رسمی»، «شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی»، «صدا و سیما» و «دیگر گزینه‌ها» انتخاب کردند.

بیش از ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی «شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی» را به عنوان گزینه مطلوبشان برای پیگیری اخبار انتخابات برگزیدند.

پس از «شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی» بهترین راه پیگیری اخبار انتخابات از نظر کاربران خبرآنلاین «مطبوعات و خبرگزاری‌های رسمی» است. نزدیک به ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی این گزینه را انتخاب کرده‌اند.

در این نظرسنجی «صدا و سیما» تنها کمی بیش از هشت درصد آرا را به خود اختصاص داده است.  

البته راه‌های دیگری برای پیگیری اخبار انتخابات وجود دارد که از قرار اندکی بیش از پنج درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با انتخاب «دیگر گزینه‌ها» از آن شیوه‌ها برای پیگیری اخبار انتخابات استفاده می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر