کد خبر: 21197
A

820 میلیارد ریال کمک دولت یازدهم برای رونق روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که دولت تدبیر و امید ظرف سه و نیم سال گذشته افزون بر 820 میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و رونق روستاهای این استان کمک مستقیم کرده است.

820 میلیارد ریال کمک دولت یازدهم برای رونق روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ،داریوش مظفر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر 350 میلیارد ریال از این میزان در سال 95 بوده است. 

وی تصریح کرد که دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز مبلغ 70 میلیارد ریال در قالب اعتبارات ویژه مناطق محروم برای شتاب بخشی طرح‌های عمرانی و خدماتی به روستاهای این استان اختصاص داد. 

** پرداخت بیش از 250 میلیارد ریال تسهیلات به روستائیان 
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر 250 میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف به افراد واجد شرایط در روستاهای این استان پرداخت شده است. 
مظفر تأکید کرد که 200 میلیارد ریال از این میزان در قالب تفاهم نامه چهارجانبه معاونت توسعه روستایی، بانک سینا، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد علوی برای رونق تولید و اشتغال به روستائیان این استان پرداخت شد. 
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت این میزان تسهیلات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر چهار هزار و 539 شغل ذکر کرد. 
مظفر ادامه داد که مبلغ 50 میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان این استان پرداخت شده است. 
وی تأکید کرد که مبلغ 16میلیارد ریال دیگر نیز از طریق بانک کشاورزی و برای طرح‌های صنایع تبدیلی به روستائیان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است. 

** افزایش 61 درصدی اجرای طرح هادی در روستاها 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که اجرای طرح هادی در مناطق روستایی این استان در دولت یازدهم با 61 درصد افزایش از 62 روستا به 100 روستا رسید. 
مظفر اظهار داشت: تکمیل طرح‌های هادی نیمه تمام در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید با 21 درصد رشد از 238 روستا به 288 روستا افزایش داشته است. 
وی افزود که تهیه طرح هادی برای مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سه و نیم سال گذشته با هشت درصد افزایش از 747 روستا به 753 روستا رسیده است. 
مظفر بیان کرد: بازنگری طرح هادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم با 49.2 درصد رشد از 130 روستا به 194 روستا رسید. 
وی عنوان کرد که دولت تدبیر و امید در سه و نیم سال گذشته حدود 810 میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد کمک مالی کرده است.

** افزایش 26 درصدی تعداد دهیاری‌ها 
مظفر ابراز داشت: تعداد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم با 25.6 درصد افزایش از 442 به 555 مورد، ساختمان دهیاری‌ها از 51 به 58 مورد، غسالخانه‌های روستایی در استان از 45 باب به 49 باب، خرید ماشین آلات برای دهیاری‌ها با 29.5 درصد رشد از 285 به 369 دستگاه و تعداد پایگاه‌های آتش نشانی روستایی با 200 درصد رشد از سه به 9 مورد رسید. 
کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است. 
بیش از 46 درصد جمعیت 713 هزار نفری این استان را روستائیان شامل می‌شود_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر