کد خبر: 21700
A
امروز در سنندج؛

نشست هم‌اندیشی مدیریت مصرف آب و برق با حضور امامان جمعه برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیریت مصرف آب و برق با حضور روحانیون و ائمه‌جمعه و جماعت شهرستان سنندج در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، در این نشست محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آبفا، نجفیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و حجت‌الاسلام سعید عسگری معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز حضور داشتند.

در این مراسم محمدی اظهار کرد: آب کالایی ارزشمند است اما ساده به آن نگریسته و گاه در مصرف آن اسراف می‌شود؛ این در حالی است که آب یکی از پارامترهای مهم در اقتصاد دنیا بوده و در تمام مقولات از قبیل کشاورزی، سلامت و محیط زیست، دارای نقش غیرقابل انکاری است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف به صورت عام و درباره آب به‌طور خاص برای نجات حیات انسان و عمل به دستورات خداوند است.

مدیرعامل آبفا کردستان با تأکید بر آنکه تأمین آب، فرآیندی پیچیده و هزینه بردار است به روند اجرای این کار اشاره کرد و افزود: در استان ۵ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آب وجود دارد که این مسئله نشان می‌دهد چه فرآیند دشوار و طولانی باید طی شود تا آب به دست مصرف‌کننده برسد.

محمدی از وقوع ۱۰ هزار اتفاق در حوزه آب تنها در سال گذشته در شهر سنندج خبر داد و گفت: اگر ذره‌ای خلل در رفع این اتفاقات رخ می‌داد، دچار مشکلات زیادی می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی در مرکز استان در حوزه آب اجرا شد، اظهار کرد: برای تأمین آب ۲۰ سال دیگر استان نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: توپوگرافی استان کردستان به گونه‌ای است که برای انتقال آب، باید بارها عمل پمپاژ انجام شود که این مسئله موجب شده است تا آبفا بزرگترین مصرف کننده برق در استان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان در ادامه گفت: اکثر شهروندان مصرف متعادلی دارند و با مجموعه ما همراه هستند، اما برخی این‌گونه نیستند و یکی از بزرگترین مشکلات ما استفاده غیرمجاز از آب در حواشی شهرها است.

محمدی با بیان اینکه مدیریت صحیح موجب شده بهای تمام شده آب در کردستان پایین‌تر از سایر نقاط کشور باشد، گفت: با این وجود به ازای هر مترمکعب آب توزیعی، تنها ۳۰ درصد هزینه از مشترکان دریافت می‌شود.

وی اسراف در مصرف آب را موجب کاهش خدمات‌رسانی به مشترکان دانست و افزود: با توجه به اینکه روحانیون و ائمه‌جمعه و جماعت از مراجع اثرگذار میان مردم هستند، لذا از آنها می‌خواهیم با ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب، آبفا استان را یاری کنند.

در ادامه این نشست، محمدمصطفی نجفیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز اظهار کرد: اشاعه فرهنگ صحیح مصرف آب و برق، مقوله بسیار مهمی است و روحانیون و امامان جمعه باید بیشتر از گذشته به این مهم بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مقوله اصلاح الگوی مصرف توسط مقام معظم رهبری مطرح و مورد تأکید قرار گرفته، گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب و برق، فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: مجموعه فنی صنعت آب و برق تلاش می‌کنند تا آب و برق را به مصرف‌کننده برسانند و نقش شرکت‌های توزیع در این میان بسیار مهم است، چراکه علاوه بر مسائل فنی باید به نحوه توزیع و مدیریت مصرف این دو نعمت بزرگ هم توجه کنند.

نجفیان با تأکید بر اینکه مشکلی به لحاظ تأمین برق در کردستان نداریم، گفت: چون به شبکه سراسری متصل هستیم برای استفاده سایر هموطنان باید رعایت مصرف شود.

حجت‌الاسلام سعید عسگری، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم با تأکید بر نقش مهم و حیاتی ائمه جمعه و جماعت در زمینه اصلاح الگوی مصرف، خواستار توجه آنها به این مهم شد و گفت: روحانیون لازم است مردم و شهروندان را به مدیریت مصرف تشویق و ترغیب کنند.

ماموستا ایل‌بیگی امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز در سخنانی خواستار تلاش بیشتر امامان جمعه و ماموستایان برای مدیریت مصرف آب و برق در جامعه شد.-ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر