کد خبر: 21811
A

خدمت‌رسانی 24 ناوگان هوایی هلال احمر به هموطنان

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 24 ناوگان هوایی بالگردی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که در سراسر کشور به هموطنان خدمات رسانی می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید حمید جمال الدینی با بیان اینکه توسعه ناوگان های هوایی در این ارگان به منظور حفظ کرامت انسانی، توسعه فعالیت ها و ورزش های بشر دوستانه، کمک به ارتقاء سلامت، و ترویج مفهوم صلح و بشردوستی شکل گرفته است، افزود: با در نظر گرفتن این اهداف تنوع فعالیت ها در جمعیت هلال احمر بسیار گسترده شده که بخشی از آن ها در بخش امداد و نجات است.

وی ادامه داد: بیش از 500 شعبه و پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور وجود دارد که قریب به 45 هزار مأموریت در سال برای عزیزانی که دچار حادثه می شوند یا در حوادث ترافیکی نیازمند امدادند، به همت همکاران امداد و نجات جمعیت هلال احمر صورت می گیرد.

جمال الدینی همچنین بیان کرد: بیش از 24 ناوگان هوایی بالگردی در جمعیت هلال احمر وجود دارد که در سراسر کشور به هموطنان خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: در 3 سال گذشته 10 ناوگان به ناوگان هوایی و بالگردی جمعیت هلال احمر اضافه شده است که بخشی از آن تیم های واکنش سریع هلال احمر هستند که تاکنون بیش از 500 نفر در تیم ورزیده امداد و نجات آماده شده اند و این تعداد قرار است تا 3500 نفر ارتقا پیدا کند. 

جمال الدینی با تأکید بر اینکه بخشی از فعالیت های جمعیت هلال احمر، درمان و توانبخشی است، گفت: حوزه توانبخشی، فیزیوتراپی و طب فیزیکی هزینه های بالایی دارند و اصولاً دستگاه های مورد استفاده در این حوزه ها گران قیمتند؛ برای کمک به اقشار آسیب پذیر و افرادی که بیش ترین نیاز را به خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی دارند، جمعیت هلال احمر با هزینه های بسیار کم و تعرفه های دولتی، تمام خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی را برای این عزیزان عرضه می کند.

وی تصریح کرد: بیش از 119 مرکز به عنوان بزرگترین مجموعه توانبخشی کشور در حوزه درمان استقراری به همراه بیمارستان ها خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی عرضه می کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به اینکه بخش دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر، خدمات داوطلبان و جوانان است، اظهارداشت: نزدیک به 2 میلیون جوان داوطلب در سازمان جمعیت هلال احمر عضوند که به صورت کاملاً داوطلبانه برای خدمت رسانی به هموطنانشان به جمعیت هلال احمر پیوسته اند.-ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر