کد خبر: 21824
A
به نمایندگی از رییس‌جمهور؛

ربیعی با خانواده جانباختگان معدن آزادشهر دیدار کرد

علی ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده رییس جمهور با خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن یورت دیدار و گفت وگو کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به منظور شرکت در مراسم یادمان حادثه دیدگان معدن یورت عصر پنجشنبه چهارم خرداد ماه وارد روستای وطن در شهر رامیان در استان گلستان شده بود، با خانواده‌های جانباختگان معدن یورت دیدار کرد و از نزدیک وضعیت آنان را مورد بررسی قرار داد.

علی ربیعی عصر پنجشنبه درجمع خانواده هفت جانباخته معدن زمستان یورت آزادشهر در فرمانداری شهرستان رامیان در شرق استان گلستان، گفت: حادثه معدن از حوادث بسیار تلخ بود و معدنکاران ما در شرایط سخت جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به اینکه خود نیز در شش سالگی بسیاری از اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داده، افزود: بسیاری به طرق مختلف جان خود را از دست می‌دهند، اما فوت معدنکاران ما بسیار تلخ و مظلومانه بود.

ربیعی اضافه کرد: امسال در ماه رمضان جای خالی جانباختگان حادثه معدن در کنار سفره افطار خالی است و برای همه ما، به خصوص خانواده‌های آنان، تحمل این وضعیت بسیار سخت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت، تصریح کرد: معدنکاران ما در شرایط بسیار سخت کاری جان خود را از دست دادند.

او در ادامه با بیان پیگیری‌های انجام شده در خصوص جانباختگان حادثه معدن گفت: چند کار تاکنون انجام شده که پرداخت حدود ۲۴۰ میلیون ریال کمک مالی، برقراری مستمری و پیگیری دیه جانباختگان و نیز بحث مسکن آنان از جمله این اقدامات است.

ربیعی با بیان اینکه اخیرا کمیته فنی گزارش اولیه را داده است و دولت در حال بررسی دقیق موضوع و شناسایی مقصران حادثه مصر می‌باشد، خاطرنشان کرد: به اعضای این کمیته دستور دادم که با شجاعت موضوع را پیگیری کنند.

ربیعی اضافه کرد: به عنوان نماینده رییس جمهوری وظیفه دارم همچنان با خانواده‌ها ارتباط داشته باشم و این کار را با حضور هر ماه یکبار در منطقه انجام می‌دهم.

او تصریح کرد: در بحث مسکن خانواده جانباختگان وزیر راه و شهرسازی دو دستور داده که یکی واگذاری مسکن از طرح مسکن مهر آزادشهر و یا پرداخت کمک هزینه خرید مسکن تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از پیگیری شناسایی جانباختگان حادثه معدن به عنوان شهید خبر داد و گفت: هر تصمیمی که در خصوص جانباختگان حادثه پلاسکو گرفته شود برای جانباختگان حادثه معدن نیز لحاظ می‌شود.

ربیعی افزود: در نظر است معدن زمستان یورت آزادشهر به عنوان نماد در سطح ملی مطرح شود تا علاوه بر جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، شجاعت و ایثار معدنکاران و همکاران آنان که برای نجات رفتند و جان خود را از دست دادند نیز در اذهان باقی بماند.

بر اساس این گزارش  در این جلسه که استاندار گلستان، معاون استاندار و مدیران کل تعاون و تامین اجتماعی این استان نیز حضور داشتند، برخی از خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت آزادشهر به بیان خواسته های خود پرداختند که پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و مقصران آن از مهمترین آنها بود.

درحادثه معدن آزادشهر که ۱۳ اردیبهشت رخ داد، ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند و حدود ۸۰ نفر نیز مصدوم شدند.-ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر