کد خبر: 22249
A

محسنی‌اژه‌ای: با کسی که سال ۸۸ راجع به مهندسی انتخابات صحبت کرد برخورد نشد/ تقلب در انتخابات نه در سال ۸۸ و نه ۹۶ ثابت نشد

سخنگوی قوه قضاییه گفت:‌ با کسی که سال ۸۸ راجع به مهندسی انتخابات صحبت کرد برخورد نشد.

محسنی‌اژه‌ای: با کسی که سال ۸۸ راجع به مهندسی انتخابات صحبت کرد برخورد نشد/ تقلب در انتخابات نه در سال ۸۸ و نه ۹۶ ثابت نشد

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایلنا،  محسنی‌اژه‌ای در رابطه با اظهارات حجت‌الاسلام رئیسی در رابطه با مهندسی انتخابات و اینکه با افرادی که در سال ۸۸ چنین مباحثی را مطرح می‌کردند، برخورد شد، گفت: گاهی وقت‌ها واژه‌ای به کار می‌رود و در برداشت‌هایی که از آن صورت می‌گیرد یک نظر واحد وجود ندارد. باید دید فردی که از کلمه مهندسی انتخابات استفاده می‌کند، نظرش چیست. ثانیاً با کسی که سال ۸۸ راجع به مهندسی انتخابات صحبت کرد برخورد نشد.

معاون اول قوه‌قضاییه یادآور شد: کسی که سال ۸۸ با او برخورد شد بعد از طی یکسری مقدمات بود. بعد از اینکه عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبری از نامزدهای انتخابات دعوت کرد و گفت اگر اعتراضی دارید اعلام کنید و بعد از اینکه شورای نگهبان هم اعلام آمادگی برای رسیدگی به اعتراضات کرد و حاضر به بازنگری در بعضی صندوق‌ها شد. به آنها تذکر داده شد که ممکن است شما شروع‌کنندگان مسائل در خیابان باشید اما ممکن است که شما پایان‌دهنده به این مسائل نباشید اما اینها مردم را به خیابان آوردند، اموال عمومی را ‌آتش زدند، مردم را کتک زدند و آن اتفاقات افتاد. به صرف گفتن مهندسی انتخابات با آنها برخورد نشد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر منظور از مهندسی انتخابات تقلب باشد نه در آن زمان و نه در این انتخابات این موضوع ثابت نشد و شورای نگهبان گفت تقلب تاثیرگذاری صورت نگرفته است. ممکن است به طور مثال با یک شناسنامه دو بار رای داده باشند یا با شناسنامه فرد مرده ای رای داده باشند اما اینها تاثیر گذار در نتیجه انتخابات نیست و نهایتاً ممکن است که یک صندوق باطل شود. فرق این دفعه با آن دفعه در همین است که افرادی که اعتراض داشتند بعد از تایید شورای نگهبان گفتند سمعاً و طاعتا. اینطور نگویید که با فردی که حرف از مهندسی انتخابات زده است در سال ۸۸ برخورد شد و امسال نه.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر