کد خبر: 22523
A
محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با دیده بان ایران:

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسب به تب کنگو بسیار حساس و پیگیر است/ آموزش و فرهنگ سازی یکی از راه های جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو

سخنگوی کمیسون بهداشت و درمان مجلس در خصوص تب کریمه کنگو بیان داشت: تب کریمه، بیماری بومی ایران است که متاسفانه از ابتدای سال 31 نفر به این بیماری دچار شده و همچنین 3 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

 کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسب به تب کنگو بسیار حساس و پیگیر است/ آموزش و فرهنگ سازی یکی از راه های جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: با گذشت بیش از یکماه از شیوع مجدد تب کریمه کنگو در کشور و همچنین آمار ضد و نقیضی که در شبکه ها ی اجتماعی منتشر می شود محمد نعیم امینی فرد، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به این بیماری خطرناک بسیار حساس بوده و جلسات متعددی را در این باره برگزار کرده است. آخرین جلسه در روز سه شنبه_ 9 خرداد_ با حضور رییس سازمان دامپزشکی و مدیر مرکز مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت و درمان، برگزار شد که در این جلسه آخرین وضعیت بیماری تب کریمه  بررسی شد.

نماینده مجلس دهم، در خصوص تامین دارو برای درمان و کنترل این بیماری  تصریح کرد: خوشبختانه دولت برای تامین داروی این بیماری مشکلی ندارد و تمامی ابزار، دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری مهیاست و مبتلایان به این بیماری به صورت رایگان درمان خواهند شد.

امینی فرد افزود: کنترل این بیماری با دقت و حساسیت بسیار بالایی باید پیگیری شود زیرا علاوه بر میزان تلفاتی که تب کریمه بر جای می گذارد، آثار مخربی نیز بر روی اقتصاد کشور به دنبال خواهد داشت به همین منظور وزارت بهداشت و مسولان امر باید همه ی تلاش خود را برای کنترل این بیماری به کار گرفته و با آموزش های لازم و فرهنگ سازی به جا در سراسر کشور راه های شیوع این بیماری را متوقف کنند.

نماینده مردم ایرانشهر خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در کشتارگاه ها در جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب کنگو باید انجام شود. همچنین، وزارت کشور نیز، در این خصوص باید راه حل اساسی برای جلوگیری از فروش گوشت در مراکز عرضه گوشت و قصابی ها ( در مناطقی که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد) درنظر بگیرد.

این در حالی است که مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی  هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری "خانه ملت" با بیان اینکه به طور مشخص نمی توان از ریشه کن کردن صد درصدی این ویروس حرف زد،تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با این عامل که در دام هیچ علایم مشهودی ندارد این است که به مردم آموزش‌های لازم داده شود.

خلج ادامه داد: هدایت دام ها به سمت کشتارگاه‌های صنعتی بهترین راه مقابله با انواع بیماری های مشترک حیوان و انسان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر