کد خبر: 22642
A

ضرورت آموزش دیدگاه‌های قرآنی امام‌خمینی(ره) به دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش، نفوذ امام خمینی(ره) را در قلوب مستضعفان جهان، سرمایه برای جهان اسلام دانست و بر ضرورت آموزش دیدگاه هایی قرآنی امام خمینی(ره) به دانش آموزان تأکید کرد.

ضرورت آموزش دیدگاه‌های قرآنی امام‌خمینی(ره) به دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهدی فیض در مراسمی که به مناسبت بیست و هشتمین سالروز ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک بهار عبادت رمضان و تسلیت ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذارجمهوری اسلامی اظهارکرد: دوران حیات حضرت امام خمینی(ره)بسیار شیرین و برای دوستداران انقلاب دورانی خاطره انگیز است.


وی نفوذ حضرت امام (ره) را در قلوب مستضعفان جهان بی نظیر دانست و افزود: حضرت امام (ره) درجهان اسلام سرمایه‌ای است که می‌تواند باعث صدور انقلاب به تمام دنیا شود زیرا تمام مستضعفان جهان او را امام خود می‌دانند و به او عشق می ورزند .

فیض با اشاره به اعتقادات امام خمینی (ره) در خصوص قرآن، گفت: برخی از علمای معاصر قرآن را تحریف شده می‌دانستند اما حضرت امام (ره) معتقد بودند هیچ تحریفی در قرآن صورت نگرفته و حتی کلمه‌ای کم و یا زیاد نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: حضرت امام(ره) درقیاس قرآن با روایات، اصالت را به قرآن می‌داد و می فرمود؛ روایات را با آیات قرآن بسنجید و در صورت تطابق آن را بپذیرید .

وی تصریح‌کرد: امام خمینی(ره) معتقد بود نظام فکری اسلامی باید براساس قرآن ساخته شود و تنها در جزئیات از روایات استفاده کنیم زیرا نظام فکری که براساس روایات شکل بگیرد پاسخگوی مطالبات جامعه نخواهد بود .

فیض خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) معتقد به تدبر همگان درقرآن کریم بود نه اینکه افراد خاص درآن تدبرکنند. درصورتی که برخی معتقد بودند برای جلوگیری از تفسیر به رأی تنها افراد متخصص باید درقرآن تدبّرکنند، بنابراین براساس دیدگاه حضرت امام (ره)؛ هرکسی به اندازه ظرفیتش می‌تواند از قرآن بهره مند شود .

وی افزود: حضرت امام (ره)، ترس افراد از تفسیر به رأی و خودداری آنها از تدبر در قرآن را حجابی می‌دانستند که بین افراد و قرآن وجود دارد، این درحالی است که موضوع تفسیر به رأی ممکن است در10درصد قرآن یعنی آیاتی که در باب احکام نازل شده، اتفاق بیفتد. پس نباید افراد از تدبر در90 درصد دیگر قرآن خود را محروم کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش، آموزش دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) به دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: اگرکسی اندیشه خود را از قرآن گرفته باشد جای هیچگونه تقابل با آن وجود ندارد. بنابراین اگر مطلبی را به درستی از قرآن استخراج کنیم اثبات آن هم کارآسانی خواهد بود زیرا فرامین قرآنی براساس فطرت انسانی است.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: باید تلاش کنیم معارف ناب قرآنی را از قرآن استخراج کنیم و سپس به ترویج آن بپردازیم و این معارف را در نظام تعلیم و تربیت به کارگیریم ._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر