کد خبر: 22665
A

دولت دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار دارد

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دولت دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار خود دارد، چرا که مسائل زیست محیطی محدود به یک کشور نیست و حل آن ها نیازمند مشارکت منطقه ای و بین المللی کشورهاست.

دولت دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محمد مجابی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  گفت: جهان در قرن بیستم با وقوع جنگ ها و افزایش بی رویه برداشت منابع طبیعی و تخریب آن ها مواجه شد و این روند نگاه بشر به مباحث توسعه پایدار را سبب شد.

وی افزود: برداشت بی رویه منابع طبیعی و استفاده نادرست از آن ها عمده شهرهای بزرگ را با مشکلات زیست محیطی مواجه کرده است، به طوری که برخی آسیب های زیست محیطی مانند ذوب شدن یخچال های قطب ها را نمی شود جبران کرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دو سال گذشته با ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست در 15 ماده، عزم خادمان محیط زیست را در اجرایی کردن این سیاست ها را دو چندان کردند.

مجابی به بحث مشارکت عمومی برای حفظ محیط زیست اشاره نمود و گفت: حضور مردم برای حمایت و اجرایی کردن سیاست های کلی محیط زیست یک ضرورت است و بدون مشارکت مردم نمی شود کاری از پیش برد در عین حال دولت نیز دیپلماسی زیست محیطی را در دستور کار خود دارد.

براساس گزارش پام، مجابی در پایان تاکید کرد: دولت توجه ویژه ای به بحث حفاظت از محیط زیست دارد و اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه با تشکیل ستاد ملی از جمله اقدامات صورت گرفته است._ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر