کد خبر: 22915
A

تکذیب سرایت یک بیماری از طریق خفاش‌ها به "خرماهای بم"

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، برخی مطالب منتشر شده مبنی بر "سرایت بیماری خطرناک از طریق خفاش‌ها به خرماهای بم" را تکذیب کرد.

تکذیب سرایت یک بیماری از طریق خفاش‌ها به "خرماهای بم"

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهندس سمیره صباح با اعلام این خبر افزود: جای بسی تاسف دارد که ساخت و انتشار شایعات در خصوص فراورده‌های غذایی به تفریح جذابی در کشور ما تبدیل شده و گویا قصد فروکش ندارد.

وی با بیان اینکه آتش شایعات یکبار به بهانه خرماهای سمی شده توسط داعش، فراگیر  می‌شود و بار دیگر سخنش درباره خرماهای بم  پراکنده می‌شود، افزود: مطلب منتشر شده در خصوص ایجاد بیماری خطرناکی که از طریق خفاش به خرماهای بم سرایت کرده و هرگونه اخبار پیرامون آن تکذیب می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی ضمن درخواست از مردم برای بالا بردن قدرت تحلیل خود در مواجهه با شایعات اظهار کرد: گرچه استعلام‌های صورت گرفته از بم، خط بطلان بر شایعات کشید، اما بد نیست مردم بدانند که اصولا در خود بم به ندرت خفاشی مشاهده می‌شود که بخواهد دستاویز چنین شایعاتی پیرامون خرماهای آن باشد و مهم‌تر آنکه خرماهای فراوری شده این شهرستان قطعا با نظارت مسئول فنی و کسب تائیدیه‌های بهداشتی در مراکز فروش عرضه می‌شوند.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های  غذایی سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه علاج  بیماران شایعه‌ساز، عدم توجه به مطالب کذب آنها و سنجش مطالب مطروحه با مبانی عقلی و علمی و عدم انتشار آنها است. ضمن آنکه امید می‌رود پلیس فتا در کنار فعالیت‌های فرهنگی خود برای ارتقای فرهنگ "نه به شایعات"، به مبارزه بیش از پیش با اخلالگران فضاهای مجازی اهتمام ورزد و متخلفان را به جامعه معرفی کند تا جرم بودن این شوخی‌های سیاه  برای مردم بهتر عیان شود._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر