کد خبر: 23035
A

یکی از مجروحان حادثه تروریستی: وقتی فکر کردند کشته شدیم از ما عبور کردند/ تروریست در پوشش زنانه پشت سر من وارد مجلس شد

یکی از مجروحان حادثه تروریستی تهران روز حادثه را اینطور روایت می‌کند: «هیچ راه فراری نداشتیم، نه دیواری بود که در پشت آن پناه بگیریم و نه صندلی که به زیر آن برویم تا در امان باشیم. خودمان را روی زمین انداختیم اما آنها ما را گلوله‌باران کردند و وقتی فکر کردند؛ کشته‌شدیم از ما عبور کردند.»

یکی از مجروحان حادثه تروریستی: وقتی فکر کردند کشته شدیم از ما عبور کردند/ تروریست در پوشش زنانه پشت سر من وارد مجلس شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران هفدهم خردادماه مردمی که به مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بودند تا با نمایندگان‌شان درباره مشکلات‌شان صحبت کنند؛ هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند با تروریست‌های سرتا پا مسلحی مواجه شوند که قصد جان آن‌ها را دارند و مرگ در یک قدمی آن‌ها قرار داشته باشد.

 
مریم شهریاری به همراه خواهرش روز چهارشنبه برای دیدار با یکی از نمایندگان و بیان مشکلات‌شان به مجلس شورای اسلامی رفته بود که در این حمله تروریستی به شدت آسیب دید. او تا لحظه ورود به ساختمان مجلس تصور نمی‌کرد؛ فردی که در پوشش خانم پشت سر او وارد می‌شود، یکی از همان تروریست‌هایی است که او را به رگبار گلوله می‌بندد.  
 
مریم شهریاری از چندین ناحیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده است. او درباره این حادثه گفت: چهارشنبه صبح به همراه خواهرم برای پیگیری مشکل بیمه‌مان به مجلس شورای اسلامی مراجعه کردیم تا با یکی از نمایندگان مجلس در این باره صحبت کنیم که این حادثه برایم اتفاق افتاد.
 
وی اظهار کرد: از ایست بازرسی زنان که عبور کردیم یک نفر از آن‌ها با پوشش زنانه پشت سر ما بود. و از همان لحظه ورود تیراندازی را آغاز کردند، مردم نیز با شنیدن صدای تیر فرار می‌کردند و آنها هم بدون وقفه به سوی مردم شلیک می‌کردند.
 
او که به شدت در این حادثه تروریستی مجروح شده بود، خاطرنشان کرد: ما در جلوی آن‌ها بودیم و هیچ راه فراری نداشتیم نه دیوار و نه صندلی بود که بتوانیم به آن پناه ببریم و به سمت خروجی‌ها هم نمی‌توانستیم برویم و تنها توانستیم با خواهرم روی زمین دراز بکشیم.
 
شهریاری افزود: آنها هر کسی را که می‌دیدند؛ تیرباران می‌کردند و فرقی نمی‌کرد، در حال فرار باشد یا زیر صندلی پناه گرفته باشد. هر کسی را که می‌دیدند به سمت او شلیک می‌کردند. ناگهان نگاهشان به ما افتاد و وقتی دیدند ما زنده هستیم، ما را گلوله باران کردند به طوری که ما در گلوله غرق شدیم. آنها فکر می‌کردند ما کشته شدیم، برای همین دیگر به سمت ما شلیک نکردند و از ما عبور کردند.
 
او بیان کرد: ما تمام تلاش‌مان را می‌کردیم تا بیهوش نشویم. خواهرم با فریاد کمک می‌خواست، تا اینکه آمبولانس رسید. در این مدت متاسفانه شاهد کشته شدن مردم بیگناه بودیم و لحظات بسیار بدی را پشت سر گذاشتیم.
 
شهریاری درباره وضعیت درمان‌شان در بیمارستان سینا گفت: از ابتدای ورودمان به بیمارستان کادر پزشکی بیمارستان به شدت به ما رسیدگی کردند و با توجه به اینکه تعداد مجروحان زیاد است. پرسنل تا جایی که در توان داشتند به ما رسیدگی کردند.
 
او همچنین درباره شرایط روحی‌اش پس از بروز این حادثه گفت: این حادثه خیلی وحشتناک بود و با اینکه چند روز از این ماجرا می‌گذرد، اما ما همچنان درگیر مشکلات و تبعات روحی این حادثه هستیم.
 
او همچنین درباره وضعیت جسمانی خواهرش که در روز حادثه همراه او بوده، گفت: متاسفانه حال خواهرم بسیار بد است. او از ناحیه سفید ران دچار آسیب شده و در وضعیت جسمی و روحی بدی به سر می‌برد.
 
فضا کاملا مه‌آلود بود/ حدود نیم متر در آب بودیم
 
یکی از ماموران یگان حفاظت ویژه نیز که در این حادثه تروریستی مجروح شده است، درباره وضعیت جسمانی‌اش گفت: یک تیر در ناحیه شکمم است که باید خارج شود و در حال حاضر بخشی از روده‌ام را جدا کرده‌اند.
او با اشاره به روز حادثه بیان کرد: بلافاصله بعد از اعلام عملیات خود را به مجلس رساندیم و در طبقه چهارم مجلس با آن‌ها درگیر شدیم که یکی از آنها عملیات انتحاری انجام داد و دو نفر دیگر آن‌ها حدود سه الی چهار ساعت تیراندازی می‌کردند و با هم درگیر بودیم. پس از عملیات انتحاری لوله آب سیستم ضدحریق سالن ترکید و آب در ساختمان جاری شد به طوری که ما حدود نیم متر در آب بودیم؛ فقط برق‌ها را قطع کردند تا با برق‌گرفتگی مواجه نشویم.
وی ادامه داد: پس از قطع برق دید خیلی کمتر شده بود و تیراندازی شدت گرفت به طوری که فضا کاملا مه‌آلود بود و در همین حین نیز یک گلوله به من اصابت کرد، اما خدا را شکر همه آن‌ها را به درک واصل کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر