کد خبر: 23315
A
اسماعیل دوستی در گفتگو با دیده بان ایران؛

شهرداری ساخت غیر اصولی خط هفت متروی تهران را تکذیب کرد

این عضو از شورای شهر در خصوص این مسئله که چرا با وجود کاستی های عظیم و مشکلات فراوانی که در خطوط دیگر وجود دارد بیان داشت: این مسئله ای است که باید شهرداری پاسخگوی آن باشد و شورای شهر نمی تواند پاسخ جامعی ارائه دهد.

شهرداری ساخت غیر اصولی خط هفت متروی تهران را تکذیب کرد

دیده بان ایران: بخش عمده ای از خط هفت مترو تهران، در روز شنبه 20/3/96 با حضور شهردار تهران پس از 10 سال افتتاح شد. این خط، دارای 27 کیلومتر طول 23 ایستگاه است. روز شنبه ایستگاه های بسیج، بریانک، محمدیه، کمیل، نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و در نهایت میدان صنعت راه اندازی شد به طوری که کماکان تعداد قطار های موجود بسیار محدود می باشد.فاصله بین 2 ایستگاه، شش کیلومتر است و فضا و سیستم تهویه در این بین دیده نمی شود.

با توجه به جزئیات مجلس امروز شورای شهر، اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به افتتاح نمایشی و فاقد شرایط استاندار خط 7 مترو تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در جلسه ای که امروز در صحن علنی شورای شهر تهران برگزار شد، آقای هاشمی تشکری، معاون امور مناطق شهرداری، برای پاسخ گویی به برخی ابهامات در رابطه با کاستی های خط 7 مترو تهران نیز حضور داشتند.

دوستی ادامه داد: آقای تشکری غیر اصولی ساخته شدن خط 7 مترو را تکذیب کرد و به اعضای شورای شهر با صراحت اعلام کرد که تمام خط 7 مترو طبق استاندارد جهانی ساخته شده است و پس از نصب پله برقی در ایستگاه ها، مردم می توانند برای حمل نقل شهری خود از جنوب شرقی تهران  به شمال  غرب تهران از مترو استفاده کنند.

این عضو از شورای شهر در خصوص این مسئله که چرا با وجود کاستی های عظیم و مشکلات  فراوانی که در خطوط دیگر وجود دارد بیان داشت: این مسئله ای است که باید شهرداری پاسخگوی آن باشد و شورای شهر نمی تواند پاسخ جامعی ارائه دهد. 

گفتنی است صبح امروز( سه شنبه)در جلسه علنی شورای شهر، رحمت الله حافظی، عضو کمسیون بهداشت و سلامت شورا، درباره ی حواشی به وجود آمده پیرامون افتتاح شتاب زده ی خط 7 مترو تهران اظهار کرد: در هفته جاری اقدام خوبی مبنی بر بهره‌برداری از خط 7 مترو انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد. برای اینکه این نگرانی‌ها از بین برود و اعمال استانداردهای تعریف‌شده چک شود، تیم سه نفره‌ای از کمیسیون‌های شورا، بازدید کاملی از خط 7 مترو داشته باشند و گزارشی نیز شهرداری درباره این خط ارائه دهد. 

 

 وی ادامه داد: فاصله بین دو ایستگاه 6 کیلومتر است و فضاهای استاندارد موردنیاز مانند هواکش و راه فرار در این فواصل دیده نشده است.گزارش‌های غیررسمی و نگران‌کننده‌ای درباره این خط وجود دارد که علی‌رغم اینکه 10 درصد استاندارد واگن در این خط تردد می‌کند، در خط 7 هواکش و راه‌های فرار وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر