کد خبر: 23669
A

دانشگاه می‌تواند به دبیرخانه تصمیم‌سازی در مجموعه استان تبدیل شود

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه توسعه نیازمند هم اندیشی است، گفت: برای توسعه استان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و دانشگاه می‌تواند به دبیرخانه تصمیم‌سازی در مجموعه استان تبدیل شود.


دانشگاه می‌تواند به دبیرخانه تصمیم‌سازی در مجموعه استان تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه که امروز (27 خرداد) در محل سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، با بیان اینکه استان برای توسعه، نیازمند اجماع فکر دغدغه‌مندان امر توسعه است، گفت: بسیاری پروژه‌ها در این استان بررسی شد و در مقطعی به تایید مسئولین استان رسید، اما بعد از چند سال از دل آن پروژه‌‎ها تنها فاجعه بیرون آمد.

وی افزود: این امر نشان دهنده آن است که از ظرفیت دلسوزان بومی آن طور که باید استفاده نشده بود و تنها افرادی می آمدند و پروژه هایی را برای استان تایید کرده و می رفتند و ماحصل آن تنها از بین رفتن منابع استان بود.

اعلمی با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید درگیر در مسائل توسعه استان شوند، گفت: متاسفانه از این ظرفیت استان تا به امروز استفاده مطلوبی نشده است.

اعلمی تصریح کرد: اینکه فقط خروجی دانشگاه دانشجو باشد مشکلی از کشور رفع نمی‌کند و عمر دانشجویان نخبه ما اگر در جهت گیری خاصی از آنها استفاده نشود به فنا می‌رود.

 وی افزود: امروز بیش از 100 هزار پروژه پایان نامه تحصیلات تکمیلی و دکتری در کشور داریم که هر یک می توانند مشکلی از مشکلات کشور را رفع کنند، اما متاسفانه کسی به فکر نیست.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه نمایندگان مجلس به عنوان دلسوزان مردم نمی‌توانند در تمامی مشکلات استان تعمیق شوند، گفت: دانشگاه‌ها این آمادگی را دارند که به عنوان بازوی کمکی در این زمینه یاری‌رسان باشند.

وی افزود: مهم‌ترین رکن توسعه پایدار این است که به اجماع نظری در بستر تصمیم سازان توسعه برسیم و دانشگاه می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

اعلمی خاطرنشان کرد: قطعا دلسوزی و پای کار بودن مجموعه‌های بومی بسیار بیشتر از افرادی است که از جاهای دیگر می‌آیند و باید از ظرفیت دلسوزان بومی استفاده شود.

وی با ابراز خرسندی از واگذاری اجرای طرح مطالعاتی آمایش استان به دانشگاه رازی، گفت: در این طرح مطالعاتی بیش از 100 نفر که نیمی از آنها عضو هیات علمی بودند حدود دو سال فعالیت مستمر داشتند تا این طرح به نتیجه برسد.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه خوشبختانه به واسطه انجام این طرح مطالعاتی، دانشگاه رازی هم اکنون به مرکز اطلاعات و بسیاری داده‌های استان تبدیل شده و آماده هستیم در برنامه ریزی بسیاری مسائل استان مشارکت داشته باشیم،ابراز امیدواری کرد این گام مبارک و مثبتی که در استان برداشته شده ادامه پیدا کرده و دانشگاه رازی بیش از پیش در مسیر توسعه در خدمت مردم و استان باشد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر