کد خبر: 24041
A

تعطیلی ساخت و ساز برای نگهداری از جوجه جغدها!

مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک روستایی دوستدار حیات‌وحش زنجان با تعطیل ساخت و ساز منزل مسکونی خود که اقدامی بس ارزشمند است، به جغد مادر و جوجه‌هایش امان داد.

تعطیلی ساخت و ساز برای نگهداری از جوجه جغدها!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،امجد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: یک مرد روستایی که از اهالی روستای علی‌آباد از توابع بخش زنجانرود است به هنگام ساخت و ساز متوجه رفت و آمدهای مستمر یک بهله جغد به شکاف تخته سنگ‌ها شده و از سر کنجکاوی محل را به دقت بررسی و با مشاهده 6 جوجه جغد، پی به این راز می‌برد.

وی تصریح کرد: این دوستدار طبیعت و حیات‌وحش، مدتی کار را تعطیل می‌کند تا مادر، جوجه‌ها را به منظور بزرگ شدن تغذیه کند و در این فرصت، لانه دیگری به همان شکل اولیه در نقطه‌ای امن و نزدیک به محل قبلی، درست کرده و جوجه‌ها را به لانه جدید منتقل می‌کند.

این مسئول افزود: از آن زمان تا به امروز قریب 12 روز سپری شده است و هم‌اکنون حال این 6 جوجه که کمی بزرگ‌تر نیز شده‌اند خوب و مناسب است و سرزنده و سالم بودن آن‌ها نشان می‌دهد که مهر و محبت این جغد مادر نسبت به جوجه‌ها با جابه‌جایی لانه، رنگ نباخته است.

وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام نیز تاکید زیادی بر مهربانی با حیوانات شده است، افزود: الگوی کامل این امر امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع) است که به ضامن آهو شناخته شده و این نشان می‌دهد که در اسلام تا چه اندازه به این موضوع اهمیت داده شده است._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر