کد خبر: 24108
A

محمد هاشمی: توهین به روحانی جرم است، تعقیب قضایی شود

استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی بر این باور است که کسانی که در راهپیمایی روز قدس به رییس‌جمهور و دولت اهانت کردند مجرم شناخته می‌شوند و باید مورد تعقیب قانونی قرار بگیرند.

محمد هاشمی: توهین به روحانی جرم است، تعقیب قضایی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید محمد هاشمی در رابطه با هتاکی خودسرها به رئیس جمهور گفت: راهپیمایی روز جمعه به مناسبت روز قدس بود و مناسبتی جز این نداشت، همه با هر تفکری آزادند در این مراسم شرکت کنند ولی متاسفانه در کشور ما این عادت ناشایست رقابت وجود دارد. در همه جای دنیا مردم آزادند نماینده خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: وقتی شخصی با اکثریت آراء رییس جمهور یا نماینده شد، همه اعم از سیاسیون تا مردم عادی باید تابع قانون باشند و مدیریت کشور توسط او را پذیرا باشند. منتهی در کشور ما این رقابت های سیاسی ناشایست منجر به خرابکاری می‌شود.

این چهره حقوقدان خاطرنشان کرد: جای تامل دارد که چرا برخی به نام اسلام دست به تخریب می زنند؛ به هر حال کشور ما یک کشور اسلامی و دموکراتیک است، مطرح شدن چنین حرفها و برخوردهایی اصلا پسندیده نیست. رییس جمهور از سمت اکثریت پذیرفته شده است پس کسانی که اقلیت هستند باید پذیرای رییس جمهور منتخب باشند. ما از نظر فرهنگی دچار مشکل شده ایم. و در چنین فضایی اسلام بیشتر از هر چیز دیگر قربانی می شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه رفتارهایی که دیروز از سوی اقلیتی سر زد از نظر حقوقی جرم محسوب می شود، گفت: هتاکان به رییس جمهور و دولتی ها باید مورد تعقیب قانونی قرار بگیرند. اما مشکلی که اکنون با آن مواجهه ایم این است که نظام قضایی علیرغم اینکه باید مستقل عمل کند اما در سیاست دخیل است و آن عدالت که در قرآن ذکر شده است اصلا فراهم نیست. این اشخاص باید قانونا مجازات شوند تا شاهد تکرار دوباره اینگونه مسائل نباشیم، متاسفانه شاهدیم که قوه قضاییه گاها به عدالت توجهی ندارد.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر