کد خبر: 24258
A
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با دیده بان ایران:

8نفر متخلف فروش سوالات امتحانی دستگیر شدند/ تنها یک سوال از بین تمامی رشته های تحصیلی، آنهم نیم ساعت قبل از آغاز امتحان فاش شده بود/ برگزاری مجدد امتحانات منتفی است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم اظهار کرد: قانون مربوط به مجازات متخلفین امتحانی که در سال 1340 تصویب شده است، لزوم به بررسی مجدد و یا وضع قوانین جدید در صورت نیازرا داراست

8نفر متخلف فروش سوالات امتحانی دستگیر شدند/ تنها یک سوال از بین تمامی رشته های تحصیلی، آنهم نیم ساعت قبل از آغاز امتحان فاش شده بود/ برگزاری مجدد امتحانات منتفی است

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: چندی پیش، لو رفتن سوالات نهایی دوره متوسطه مطرح و در تمامی محافل خبری و رسانه ها منتشر شد. در این مورد، یک کانال خبری با ادعای دارا بودن سوالات امتحانی، سعی داشت که سوالات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. البته  نه به صورت مجانی! بلکه این کانال سوالات هر درسی را به قیمت 100 هزار تومان در اختیار درخواست کنندگان قرار می داد. 

از این رو، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم اسلامی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در جلسه ای که  روز 4شنبه (31خرداد) با حضور مسئولین آموزش و پرورش، پلیس فتا و اعضای کمیسیون برگزار شد؛ گزارش های ارائه شده به کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و "سرهنگ حسین رمضانی" معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا در همین جلسه اظهار کرد که عده ای در فضای مجازی اقدام به فروش سوالات امتحانی و سودجویی کرده اند. همچنین سرهنگ رمضانی در ادامه توضیحاتش گفت که این افراد، سوالات سال های قبل را به اسم سوالات سال 96 در فضای مجازی با دریافت مبلغی در اختیار دانش آموزان قرار داده اند که خوشبختانه در پی این اقدام پلیس فتا، 8 نفر را دستگیر شده اند و این افراد، درحال گذراندن مراحل اداری و قضایی خود هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم افزود:   پس از ارسال گزارش های مربوط به این تخلف که توسط مسئولین آموزش پرورش به کمیسون ارسال شد مشخص گردید که این رخداد دریکی از شهرهای کوچک جنوب ایران، درست در مدت زمان کمی (بین یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع امتحان) اتفاق افتاده است.

میرزاده همچنین تصریح کرد: سوالات فاش شده درشهر کوچک واقع در جنوب ایران، تنها 1 سوال از میان تمامی رشته های نظری و هنرستان بوده است. ضمناً زمانی که این سوال فاش شده بود، دانش آموزان در حال ورود به جلسه امتحان بودند و دانش آموزان، زمانی برای مطالعه آن سوال نیز نداشتند.

 

گفتنی است صبح امروز عبدالرسول عمادی در گفت‌وگویی، در زمینه خرید و فروش سوالات امتحان نهایی انجام داده است اظهار کرد: افرادی که توسط پلیس دستگیر شده‌اند سوالات جعلی به مردم می‌فروختند و کلاهبردار بودند و اگر دانش آموز مال باخته‌ای وجود دارد که پول داده باید شکایت کند. ما به لحاظ حقوقی شاکی کلاهبرداران نیستیم، زیرا سوالات واقعی ما را نفروختند بلکه اقدام به جعل کرده‌اند و مالباختگان باید مراجعه کنند و پیگیر حقشان شوند.

وی همچنین تاکیید کرد: لورفتن سوالات گسترده و روی امتحان موثر نبوده و امکان بهره برداری وجود نداشته است که لازم باشد مجددا امتحانات تکرار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر