کد خبر: 24384
A

بالگرد امداد اجاره ای تنها سرمایه اورژانس هوایی پایتخت

شعاع عملیاتی بالگرد اورژانس تهران 150 کیلومتر است که در صورت نیاز و اعلام تیم های زمینی با توجه به شدت حادثه برای امدادرسانی به پرواز در می آید.

بالگرد امداد اجاره ای تنها سرمایه اورژانس هوایی پایتخت

دیده بان ایران: معاون عملیات اورژانس تهران گفت: پایتخت تنها یک بالگرد امدادی اورژانس دارد که 150 کیلومتر را پوشش می دهد.اسماعیل فراهانی اظهار داشت: اورژانس تهران دارای یک فروند بالگرد امدادی است که متعلق به هواناجا بوده و در اجاره ما قرار دارد. این بالگرد در پادگان شهید آریا فر ناجا در حوالی کارخانه سیمان مستقر است. 


وی ادامه داد: شعاع عملیاتی بالگرد اورژانس تهران 150 کیلومتر است که در صورت نیاز و اعلام تیم های زمینی با توجه به شدت حادثه برای امدادرسانی به پرواز در می آید. این بالگرد حوادث ترافیکی، نقاط صعب العبور، امداد به مادران باردار و شهرستان های اطراف تهران را پوشش می دهد. 

معاون عملیات اورژانس تهران در مورد شرایط استفاده از امداد هوایی در تهران گفت: در صورتی که امدادرسانی به فرد آسیب دیده بسیار ضروری بوده و امکان فرود بالگرد در محل حادثه وجود داشته باشد،این بالگرد اعزام می شود. 

فراهانی با بیان اینکه برای کلانشهر تهران یک فروند بالگرد امدادی کم است و جوابگوی حجم ماموریت ها نیست، تاکید کرد: تلاش ها برای اضافه کردن دومین بالگرد امدادی به شهر تهران ادامه دارد و امیدواریم به زودی یک فروند بالگرد دیگر در اختیار اورژانس قرار گیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دو فروند بالگرد امدادی برای تهران کافی است،گفت: آنچه مهمتر از تعداد بالگردها است، نیاز اورژانس تهران به بالگرد دید در شب است. در حال حاضر امداد هوایی تنها از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب انجام می شود. 

معاون عملیات اورژانس تهران در مورد میزان امدادرسانی تنها بالگرد امدادی تهران، گفت: بالگرد امدادی تهران روزی یک سورتی پرواز انجام داده و در طول ماه 50 مجروح حودث مختلف را به ماکز درمانی منتقل می کند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر