کد خبر: 24493
A

هنگام پیک گرمای اهواز در دقایقی کوتاه میزان UV افزایش می‌یابد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از راه‌اندازی دو کمیته اطلاع‌رسانی و رفاهی برای خدمات‌رسانی به خوزستانی‌ها در زمان بروز گرمای شدید خبر داد و گفت:‌ همچنین پیگیری‌ها برای خریداری دستگاه UVسنج آغاز شده است.

هنگام پیک گرمای اهواز در دقایقی کوتاه میزان UV افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ کیومرث حاجی‌زاده در همین رابطه اظهار کرد:‌ روز گذشته در جلسه‌ تشعشع که در معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، تشکیل کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی و همچنین کمیته رفاهیات به منظور ارایه‌ آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی در بحث گرما و همچنین ارایه خدمات رفاهی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: کمیته آموزش و اطلاع رسانی با عضویت دستگاه‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل محیط زیست و اداره‌کل هواشناسی، آموزش‌های بهداشتی و سلامتی را در زمان بروز گرمای شدید مانند دمای بالای 50 درجه به مردم ارایه می‌دهد. متولی این کمیته، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز است و نظارت بر این کمیته را نیز اداره‌کل مدیریت بحران بر عهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد:‌ گرمای شدید یکی از مسایلی است که طبیعت خوزستان با آن مواجه است و باید فرهنگ‌سازی شود تا مانند دیگر نقاط جهان در گرمای شدید مردم یک سری اصول بهداشتی مانند استفاده از چتر و کلاه را رعایت کنند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: کمیته رفاهیات نیز ارایه خدمات رفاهی مانند توزیع آب در شرایط ویژه و در دماهای بالا، نصب آب سردکن در معابر شهری، ‌احیای سقاخانه‌های قدیمی و سیستم‌های سرمایشی ایستگاه‌های اتوبوس و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و تاکسیرانی را مدنظر قرار می‌دهد. متولی این کمیته شهرداری و محوریت آن با اداره‌کل امور شهری استانداری خوزستان است.

وی در خصوص اخبار انتشار یافته مبنی بر افزایش اشعه فرابنفش در پی وقوع گرمای شدید در اهواز بیان کرد:‌ ظاهرا در ساعاتی از روز که پیک گرما است، برای دقایقی کوتاه میزان اشعه UV در هوا افزایش می‌یابد اما در مواقع دیگر و به طور معمول میزان این اشعه در استان خوزستان در سطح غیرنرمال و خطرناک نیست.

 مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: خوزستان در حال حاضر دستگاه UVسنج ندارد ولی روز گذشته در جلسه تشعشع مقرر شد خریداری دستگاه UVسنج توسط مجموعه‌های متولی مانند اداره‌کل هواشناسی یا حفاظت محیط زیست حتما انجام شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر