کد خبر: 24571
A

ابتکار: مجوزهای جدیدی برای سدسازی صادر نشده است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مجوز جدیدی برای سدسازی صادر نشده، گفت: مجوزهای صادرشده متعلق به گذشته است بنابراین هیچ مجوز جدیدی برای برداشت از سرشاخه های کارون صادر نشده است.

ابتکار: مجوزهای جدیدی برای سدسازی صادر نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معصومه ابتکار که امروز در حاشیه دومین کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار به خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ امروز در ادامه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار - که روز گذشته در تهران آغاز شد- به خوزستان سفر کرده‌ایم و قرار است طی برنامه روز دوم این اجلاس، از خوزستان و کاشان بازدید کنیم. در همین راستا به اتفاق اریک سولهایم - معاون دبیرکل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و گری لوییس - نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و تعداد بسیاری از شرکت‌کنندگان در این اجلاس بازدیدی از مناطق مختلف استان خوزستان داریم.

وی ادامه داد: ‌امروز بازدید هوایی از هورالعظیم و بخش‌های مختلف آن داشتیم و شاهد احیای بخش‌های بسیاری از تالاب و ورود آب به برخی از بخش‌های مرزی با عراق بودیم که می‌تواند به وضعیت این تالاب و مهار گرد و غبار بسیار کمک کند. عملا بخش‌های مهمی از کانون‌های گرد و غبار این منطقه زیر آب رفته و شرایط بسیار بهتری به وجود آمده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در ادامه از مراحل کاشت نهال، بخش سیلاب و تثبیت خاک - که در استان خوزستان در حال اجرا است- بازدید می‌کنیم که بخشی با اتوبوس بازدید خواهند داشت و ما هم مجددا بازدید هوایی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که امسال شرایط خوزستان فرق کرده و هوا گرم‌تر شده است، آیا می‌توان این موضوع را به تغییرات زیست‌محیطی استان خوزستان ربط داد؟ گفت: به شکل مستقیم این موضوع نیاز به مطالعات بلندمدت دارد که ابعاد مختلف تغییر اقلیم و آثار تغییر اقلیم را ببینیم. به هر حال خوزستان شرایط سختی را هم در زمینه گرما و طوفان‌های گرد و غبار و هم کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی‌درپی تجربه می‌کند و به‌طور قطع این موارد آسیب‌ها و مخاطرات زیادی را به وجود می‌آورد و مهم‌ترین برنامه این است که بتوانیم منابع آبی‌مان را در عرصه سرزمینی به درستی مدیریت کنیم.

ابتکاربه این پرسش که آیا نتایجی در کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در زمینه همکاری کشورها حاصل شده است،پاسخ مثبت داد و گفت: ‌روز گذشته بیانیه بسیار کوبنده‌ای در این باره در کنفرانس داشتیم تا زمینه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه همچنین همکاری‌های فنی و مشارکتی و همکاری سازمان ملل را داشته باشیم. تاکنون سازمان ملل همکاری بسیار خوبی داشته است و امیدواریم بتواند این نقش مهم را به‌خوبی ایفا کند و کشورها را در کنار هم برای پیشبرد برنامه‌های مقابله با گرد و غبار کمک و هدایت کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر