کد خبر: 24841
A

امکان طغیان مجدد سفید بالک‌ها

سفیدبالک‌ها یا پشه‌های سفید چندین سال است که با شروع فصل گرما، طغیان و مشکلاتی را برای پایتخت‌نشنینان ایجاد می‌کنند. امسال اما خوشبختانه تاکنون در هیچ‌کدام از مناطق شهر طغیان سفیدبالک ها گزارش نشده است. رییس اداره محیط زیست شهر تهران معتقد است: اقدامات شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی سبب عدم طغیان سفیدبالک‌ها شده است، اما امکان افزایش مجدد جمعیت آن‌ها است.

امکان طغیان مجدد سفید بالک‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد حسین بازگیر با بیان اینکه سفیدبالک‌ها همواره در شهر حضور دارند ولی جمعیت‌شان هنوز طغیانی نکرده است، اظهار کرد: در چندسال اخیر طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها را در سطح شهر تهران شاهد بودیم چرا که گیاه میزبان آن‌ها در شهر وجود داشت. درواقع حضور سفیدبالک‌ها در شهر مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه طغیان جمعیت آنان است که مشکل‌ساز می‌شود و با توجه به اینکه در تهران زندگی می‌کنند، امکان طغیان مجدد آن‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای از بین بردن سفیدبالک‌ها تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی مانند مبارزه مکانیکی و فیزیکی، آبشویی درختان، تغییر روش هرس درختان؛به طوری‌که امکان لانه‌گزینی سفیدبالک‌ها وجود نداشته باشد و جمع‌آوری برگ درختان توت و سوزاندن آن‌ها انجام شده است.

بازگیر با بیان اینکه امیدواریم که با طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها روبه رو نشویم، گفت: نمی‌توان به‌طور قطع گفت که مشکل سفیدبالک‌ها در شهرتهران حل شده است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد: عدم طغیان سفیدبالک‌ها به معنای حل شدن مشکل آن‌ها نیست و لازم است که مطالعات برای تکمیل شناخت از این حشره و روش مبارزه با آن توسط شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی ادامه داشته باشد.

بازگیر در پایان اظهار کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا سازمان‌هایی مانند شهرداری تهران، وزارت جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات کشاورزی هر چه زودتر طرح‌هایشان به نتیجه برسد تا بتوانند سفید بالک‌ها را برای همیشه از زندگی شهروندان حذف کنند.- ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر