کد خبر: 24911
A

حکم جالب یک قاضی برای نوجوان بزهکار در کلاله

بر اساس حکم قاضی احمدی نوجوان بزهکار موظف است در مدت یکسال تحت نظارت اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان کلاله، یک حرفه متناسب با علاقه و استعداد خود را بیاموزد.

حکم جالب یک قاضی برای نوجوان بزهکار در کلاله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان از حکم جالب یک قاضی  کلاله‌ای برای یک نوجوان بزهکار خبرداد و گفت: این فرد موظف است در مدت یکسال تحت نظارت اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان کلاله، یک حرفه متناسب با علاقه و استعداد خود را بیاموزد.

وی افزود: همچنین این نوجوان باید در یک دوره مهارت‌های اساسی زندگی با تاکید بر یادگیری مبانی اخلاقی، تربیتی و آموزه‌های دینی زیر نظر بهزیستی یا سازمان تبلیغات اسلامی به مدت ۱۰ جلسه شرکت کند و گواهی طی این دوره‌ها را به قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کلاله ارائه کند.

این مقام قضائی اضافه کرد: اگر این نوجوان در مدت طی محکومیت خود، مرتکب جرم عمدی شود، دادگاه حکم تعلیق را لغو می‌کند.

هاشمیان با بیان این که قضات گلستانی در صدور آرای جایگیزین حبس در کشور پیشگام هستند گفت: از قضاتی که از ظرفیت‌های قانون  برای اعمال مجازات‌های جایگزین متناسب با سن و نوع جرم افراد استفاده می‌کنند، قدردانی می‌شود.

هاشمیان با بیان این که ما در دادگستری استان به دنبال شناسایی و معرفی توانمندی‌های قضایی استان هستیم افزود: در این راستا جشنواره آرای قضایی با محور مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش جمعیت زندانیان در استان برگزار شده و آرای ارسالی به دبیرخانه جشنواره نیز پس از داوری، معرفی می‌شوند.

به گفته هاشمیان، این جشنواره بستر مناسبی برای استفاده از تجربیات قضات استان و کسب اطلاع از نوآوری‌ها آرای قضایی در این زمینه خواهد بود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر