کد خبر: 24945
A

جمع آوری برندهای اروپایی پوشاک فاقد مجوز در تهران آغاز شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از آغاز جمع آوری برندها و تابلوهای اروپایی فاقد مجوز و غیرمجاز پوشاک در شهرستان شمیرانات از هفته آینده خبر داد.

جمع آوری برندهای اروپایی پوشاک فاقد مجوز در تهران آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر پوراحمد نژاد گفت: بحث ساماندهی و برخورد با این برندها که بعضا مجعول و منتسب به برخی از کشورهای معاند نیز هستند در دستور کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: در جلسه ای که اخیرا در فرماندهی شمیرانات برگزار شد مقدمات اجرای طرح بعد از آخرین اخطار به واحدهای صنفی عرضه کننده این برندها که بیشتر در پاساژهای شمیرانات هستند انجام شد.
وی با بیان اینکه روند جمع آوری تابلوهای فاقد مجوز از هفته آینده همزمان در تهران و شمیرانات آغاز می شود گفت: در سایر شهرستان های استان تهران نیز موارد محدودی شناسایی شد که اخطار لازم انجام گرفت و طبق گزارشات ما اصلاحاتی در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه این طرح با کمک اتحادیه پوشاک و اصناف مناطق شمیرانات و تهران عملیاتی خواهد شد افزود: در کنار این عملیات تخلفاتی نظیر قاچاق و کلاهبرداری یعنی فروش کالای برند جعلی با قیمت بسیار بالا به مردم نیز رسیدگی خواهد شد.
پوراحمد نژاد گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به 7 شرکت تولید پوشاک خارجی مشتمل بر 23 برند، مجوز فعالیت براساس ضوابط قانونی داده است.
وی گفت: براین اساس این شرکتها باید در فاز اول 20 درصد محصولاتشان از محل تولیدات داخلی باشد که این مجوزها را اخذ کرده اند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: اما هرنوع تابلو یا برند اروپایی که فاقد مجوز باشد و متاسفانه مصادیق بصری آن در شمال تهران بسیار زیاد است جمع آوری و برخورد خواهد شد.

/خبرگزاری صدا و سیما

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر