کد خبر: 25012
A

نژادبهرام: هاشمی کاندیدای شهرداری نیست/ شهردار جدید تهران قطعا اصلاح طلب خواهد بود

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که شهردار آینده تهران حتما اصلاح طلب است، گفت: ما در روز رای گیری برای شهردار آینده تهران، به شهردار و کابینه اش با هم رای می دهیم.

نژادبهرام: هاشمی کاندیدای شهرداری نیست/ شهردار جدید تهران قطعا اصلاح طلب خواهد بود

دیده بان ایران:  زهرا نژادبهرام درباره انتخاب شهردار آینده تهران اظهار داشت: آنچه کشور را به توسعه می‌رساند رسانه است و در عصری زندگی می‌کنیم که حتی در حوزه سیاسی نیز ابزار رسانه‌ است که می‌تواند ظرفیت خود را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه در لابه‌لای زندگی جای خود را باز کرده است، گفت:‌ بنده 26 سال پیش خبرنویسی را یاد گرفتم و در آن روز  سخت خبر مطرح بود و امروز خبر نرم است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید کارکرد رسانه  به خاطر جایگاه ویژه‌ای که دارد را پاس بداریم.

نژادبهرام درباره به تعویق افتادن انتخاب شهردار اظهار داشت:‌ به دلیل اینکه زمان رسمی فعالیت پنجمین دوره شورا به شهریور  موکول شد، بنابراین قصد داریم تمرکز بیشتری برای انتخاب شهردار آینده تهران داشته باشیم.

وی با تأکید براینکه تحقیق در انتخاب شهردار ربطی به معرفی کابینه ریاست جمهوری ندارد، گفت: در این مدت امکان اینکه گزینه بهتری را معرفی کنیم، وجود دارد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: قطعاً کسی که انتخاب می‌کنیم ویژگی‌های خاصی برای اداره شهر تهران دارد. 

نژادبهرام گفت: هر مدیری که قرار است مدیریت کلانشهر تهران را برعهده بگیرد قطعاً باید براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده پیش برود و چالش‌های شهری را مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: بودجه سال 96 در شورای چهارم مصوب شده است و شورای پنجم نیز باید براساس همان بودجه پیش برود.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدتی نیز تعریف شده است که هر مدیری می‌آید باید به این برنامه‌ها تعهد داشته باشد.

نژادبهرام در خصوص ویژگی های شهردار آینده تهران گفت: پاک‌دستی یکی از اولویت های منتخبین برای انتخاب شهردار آینده تهران است و باید فردی که انتخاب می شود به پاکدستی شهره باشد.

وی افزود: برنامه‌محور بودن اولویت بعدی ما است چرا که باید براساس برنامه‌های بالادستی پیش برویم.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک سری فسادها در سازمان شهرداری بوده که در میان مردم به عنوان یک دغدغه مطرح شده است که باید در این خصوص پاسخگو باشیم.

نژادبهرام افزود: دیگر شاخصه شهردار آینده تهران این است که اصلاح‌طلب باشد چرا که مردم به لیست امید که همان لیست اصلاح‌طلبان است رأی داده‌اند و این لیست فرایند تفکر اصلاح‌طلبی بوده است. بنابراین منتخبین مردم شهرداری را انتخاب کنند که این تفکر را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه 16 شاخص برای انتخاب شهردار آینده تهران تعریف شده است، گفت: شهر تهران مرکز حکومت، اقتصاد، فرهنگ، بین‌الملل، نظامی و یک جهان‌شهر است. این شهر مدیری در سطح ملی و جهانی باید داشته باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنا شده است هر نفر از منتخبین شورای پنجم شهر تهران سه نفر را برای شهرداری معرفی کنند و پس از آن هفت نفر از گزینه‌ها برنامه‌های خود را به منتخبین شورای پنجم اعلام کنند. 

نژادبهرام با اشاره به اینکه مرعشی، آخوندی، شریعتمداری، ترکان، ابتکار، حجتی، مهرعلیزاده و... جزو گزینه‌های شهرداری تهران هستند، گفت: آقای هاشمی به خاطر اینکه در لیست امید قرار گرفته‌اند و به دلیل تعهدی که داده‌اند برای شهرداری تهران کاندید نخواهند شد و در سمت عضو شورا از تجارب ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف شهری دارند قطعاً استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت:‌ اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هر کدام در ابعاد مختلف شهری تخصص خاص خود را دارند و در لیست امید به خانم‌ها و جوانان توجه شده است.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما تعهد داریم از شورا به هیچ‌وجه خارج نشویم مگر اینکه اتفاق ناگواری بیفتد.

نژادبهرام با اشاره به اینکه مردم به لیستی رأی دادند که 30 درصد خانم و 30 درصد آن جوان بوده است، گفت: در حال حاضر یک قائم مقام زن و یک منشی زن در هیأت رئیسه شورا وجود دارد و در اکثر کمیسیون‌ها جوانان و خانم‌ها هستند.

وی افزود: امکان اینکه شهردار تهران یک خانم باشد نیز وجود دارد و این موضوع در دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ترکیب هیأت رئیسه نیز قابلیت این وجود دارد که رئیس شورا یک خانم باشد. ما به شهردار و کابینه‌اش که 9 معاون آن است رأی می‌دهیم که همانطور که مطرح شد پاک‌دستی و پاسخگویی به شورا باید در اولویت این افراد باشد.

نژادبهرام گفت: هنگامی که لیست امید مطرح شد شائبه‌ای آمده بود که شورا سیاسی نیست و متخصصین هم می‌گفتند فقط باید در شورا مهندسین باشند. رشته بنده علوم سیاسی است. شورا در ساختار نظام در رسته قانون‌گذاری و در طول مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. شورا و مجلس وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را دارند.

وی بیان داشت:‌ کارکرد شورا سیاسی نیست ولی رویکرد آن سیاسی است. افرادی هستند که در حزبی عضواند ولی نگرانی محیط زیستی، اجتماعی، شهری و فرهنگی دارند ولی قطعاً با حضور در شورا به فکر حل مشکلات هستند.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا سیاسی است. یک نهاد سیاسی است چون از دل نهادهای سیاسی دیگر خارج می‌شود، ولی کارکرد آن باید غیرسیاسی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر