کد خبر: 25021
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد:

توضیح عضو کمیسیون بهداشت و درمان در رابطه با شایعه مرگ پیرزن تهرانی مبتلا به تب کریمه / رسانه های خاص در انتشار اخبار دقت کنند

احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم شورای اسلامی در رابطه با مرگ پیرزن 72 ساله براثر مبتلا شدن به تب کنگو در تهران بیان کرد: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما منبع اصلی این قبیل خبرها وزارت بهداشت و مرکز بیماری های واگیردار است که آن را تکذیب کرده اند.

توضیح عضو کمیسیون بهداشت و درمان در رابطه با شایعه مرگ پیرزن تهرانی مبتلا به تب کریمه / رسانه های خاص در انتشار اخبار دقت کنند

دیده بان ایران- سپیده اجلالی: صبح روز یکشنبه خبرگزاری تسنیم خبری را منشر کرد مبنی بر اینکه پیرزنی 72 ساله در تهران بر اثر مبتلا شدن به بیماری ویروسی "تب کریمه کنگو" جان خود را از دست داد. این خبر به سرعت در تمامی محافل خبری و فضای مجازی نشر یافت تا این که رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت این خبر را تکذیب کرد. وی اظهار داشت که تاکنون در تهران با بیماری تب کنگو روبه رو نبوده ایم. 

لذا در این راستا احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ضمن بی اطلاعی از این موضوع به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این قبیل خبرها را باید با استناد به منبعی موثق ذکر کرد نه بر اساس گمانه زنی های موجود و تشنج روحیات مردم. 

وی همچنین با اشاره به منبع اولیه این خبر اعلام کرد: خبرگزاری تسنیم که این خبر را منتشر کرده پیش از این هم چنین اخباری را منتشر کرده است که بیشتر آنها یا رد شده و یا تکذیب؛ بنابراین مردم باید منبع خبرهایشان معتبر باشد و  به اینگونه شایعات توجه نداشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت بهداشت و مرکز بیماری های واگیردار کشور تنها ارگان هایی هستند که در خصوص این بیماری اطلاعات دقیقی دارند و همانطور که مرکز بیماری های واگیردار کشور این خبر را رد و آن را شایعه خوانده اند پس به طور یقین خوشبختانه ما در تهران با بیماری تب کریمه مواجه نبوده ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر